  • Data: 2020-11-19 22:19:37
    Temat: Re: PCIe->NVMe, ale z biosem.
    Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-11-18 o 23:14, heby pisze:

    > Te z okolicy 200x roku tak. Widziałem ich kilka w komputerach zwykłych
    > ludzi i służyly do podłczenia dodatkowego dysku. Nie w trybie RAID.

    Jak już Adam napisał, niezupełnie. Chyba że mówisz o rynku wtórnym.
    Kontrolery RAID NVMe to trochę za młode są.

    > Innymi słowy czasami posiadanie dziwnego sprzetu w PC może wynikać z
    > nakładania się potrzeb pobocznych.

    Zbyt mało procentowo jest dysków NVMe w stosunku do SATA aby powstawały
    takie dziwolągi. Zwłaszcza że tanio nie jest z samymi dyskami.

    Stąd podlinkowałem rozwiązanie z BIOS które się zaczęło pojawiać.
    Powinno podejść pod Twoje wymagania.

    > Ja zastanawiam się jak w komuterze gdzie są tylko 2 porty SATA dodać
    > trzeci dysk SSD. Mogę wsadzić tam kartę PCIe->SATA i męczyć się z
    > wsadzeniem gdzieś dysku na pająka ale może są karty PCIe->NVMe z BIOSEM
    > i to rozwiązuje kilka problemów od reki.

    Pytanie - co to za archaik?
    Komputer przemysłowy? - więc nie powinno być problemu z zakupem i
    instalacją karty SSD7103 o ile ma PCIe x16.
    Domowe fanaberie? - jeżeli to coś ma naprawdę ledwo 2 porty SATA, to
    jest to coś, gdzie nie warto wsadzać dysku NVMe bo to kompletnie żadnych
    wymiernych korzyści nie przyniesie. Mam 4 generację Intela, chipset B85,
    jeszcze daje rady i obsługuje NVMe właśnie przez kartę PCIe-M.2.
    Nie czuję różnicy w pracy pomiędzy Samsungiem 970EVO a 840EVO.
    Leży w kącie do utylizacji płyta na P35 z Intelem C2D E5300 i to ma 6
    portów SATA.
    2 porty SATA... przypadkiem nie mylisz złącza AGP z PCIe? Najbardziej
    "podłe" korpo komputery DELL'a klasy core2duo jakie pamiętam to 3 porty
    SATA mają (mam jeden taki jako serwisowy z kartą RAID UW-SCSI).

    --
    Irokez