  • Data: 2020-11-19 23:00:09
    Temat: Re: PCIe->NVMe, ale z biosem.
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 19/11/2020 22:19, Irokez wrote:
    > Jak już Adam napisał, niezupełnie. Chyba że mówisz o rynku wtórnym.
    > Kontrolery RAID NVMe to trochę za młode są.

    Ja *nie* potrzebuje RAID NVMe. Ten RAID pojawiłsię tu jako przykład
    użycia technologii inaczej niż producent się spodziewał. Większość kart
    RAID w 200x w życiu nie widziała dysków w RAID, to były dwa dodatkowe
    porty IDE i tak były uzytkowane również te RAIDy na płycie głównej.

    > Pytanie - co to za archaik?

    Jakiś mały komputer mATX, bodaj, prawdopodobnie przemysłowy z uwagi na
    to że ma RS485 zabudowany na płycie. Ale nie aż na tyle przemysłowy aby
    był dziwnych kształtów, to normalna płyta z dodatkowymi portami. Wiem o
    nim tyle że używany jest do dzisiaj do wspomagania pracy w warsztacie.
    Zdaje się że Sandy Bridge.

    Zaproponowałem wlaścicielowi wyrzucenie jednego z dysków i wstawienie
    SSD SATA, ale kręci nosem, więc szukam alternatyw. Prawdopodobnie nie
    dostanę w sensownej cenie wiec skończy się to jednak wyrzuceniem.

    Karta NVMe z dyskiem nie startuje. Choć jest wykrywana przez windowsa.

    > 2 porty SATA... przypadkiem nie mylisz złącza AGP z PCIe?

    Nie.

    Powiem więcej, jeszcze 2-3 lata temu kupowałem tanią płytę z półki,
    nówkę, gdzie na 4 złacza SATA dostępne są 2. Nie wlutowali. To było coś
    do 6-7 generacji intela, już nie pamiętam dokładnie jaki model. Zwykła, ATX.

    > "podłe" korpo komputery DELL'a klasy core2duo jakie pamiętam to 3 porty

    Tu cie zaskocze. Uzytkuje prywatnie Della 3020 USFF na potrzeby,
    powiedzmy, szerko rozumianej elektroniki. To jest coś znacznie
    współcześniejszego niż C2D. Ma *dwa* porty SATA. Kilka innych Delli
    widziałem z podobną konfiguracją, też UFFS. Teraz, jeśli chcesz mieć
    napęd optyczny, dysk mechaniczny i SSD to wybierz dwa. Jest jednak PCIe
    i PCIe x ileś. Ale też nie widzi dysków NVMe z poziomu bootowania komputera.

    To nie jest nic dziwnego mieć 2 porty SATA w małym złomie którego nikt
    nie projektował do rozbudowy.