  • Data: 2020-10-18 18:10:07
    Temat: Re: Patent w Polsce przedwojennej na radioaktywne słodycze
    Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    /04/cocaine_tooth_drops.jpg

> [...]
    > "Żubrówka" sprzedawana na terenie USA nie może zawierać kunaryny,
    > a na tym związku przecież opiera się cała żubrówkowatość.
    >
    > Sto lat temu w modzie było wszystko, co zwiera pierwiastki
    > promieniotwórcze. Biżuteria, przedmioty osobistego użytku,
    > którymi można było się pochwalić w towarzystwie, że mają
    > w sobie rad, o którym wszyscy wokół mówią. Tak więc czekolada
    > z radem wcale nie dziwi. Szkodliwość dla zdrowia nie była
    > wtedy jeszcze poznana (w czekoladzie nie było tego pewnie
    > więcej, niż w bananach, które "świacą" dużo bardziej, niż

    Kiedyś czytałem o krewnym męża Marii Skłodowskiej-Curie,
    który wykorzystał zbieżność nazwiska do reklamy swojego
    promieniotwórczego produktu.
    Maria była tym oburzona, ale na zewnątrz broniła dobrego imienia rodziny.
    Taka wtedy panowała zasada, że brudy się pierze tylko w rodzinie.

    Można mieć jej za złe, że swym autorytetem, zablokowała próby
    wprowadzenia zasad ochrony przed promieniowaniem.
    Twierdziła, że uczeni sami są w stanie ocenić ryzyko, czego sama
    niestety wobec siebie poprawnie nie zrobiła.

    WM