-
Data: 2009-01-08 16:01:05
Temat: Re: Pękające szyny - siła natury, czy niedbalstwo ?
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 8 Jan, 15:30, "tornad" <t...@o...net> wrote:
> > PS. TeĹź bym taki przeĹ om chciaĹ oglÄ dnÄ Ä . Wnioski mogÄ byÄ
> > interesujÄ ce.
>
> Fachowcem nie jestem, pisze od razu, aby mnie ktos nie zwyzywal gdy moje uwagi
> oceni jako "idiotyczne"... Ale trochu i z kolejarzami stycznosc mialem i znam
> troche fizyki.
> Widzialem takie pekniecie; wyglada jak bys normalnie prostopadle do szyny,
> zyletka ja przecial.
> Na tej podstawie sadze, ze nastepuje ono wskutek skurczu termicznego w
> warunkach, gdy podloze, podklady, podtorze, czy jak sie to nazywa, jest
> ormalnie zamarzniete. To zamarzniecie czyni go sztywnym i nieodksztalcalnym na
> tyle, ze sily skurczowe, ktore wystepuja w szynach nie moga go ruszyc ani na
> ulamek milimetra co nastepuje w temperaturach wyzszych, gdy to wszystko jakos
> tam psolpracuje.
No właśnie nie ma co współpracować, bo szyna nie ma się gdzie
odkształcić wzdłuż. Ja jestem z tej sekty, która wierzy w
niskotemperaturowe pełzanie, ale nawet to w takim klocu jak S60
żadnego efektu raczej nie wywoła. Pamiętasz może co ci kolejarze
mówili o miejscu pękania? spoina/HAZ/metal rodzimy? W środku między
podkładami, czy w przypadkowym miejscu?
> Sadze, ze kontrola szyn jest prowadzona na biezaco, sluzba ma w tym
> wieloletnie doswiadczenie a i elektronika ma tu zastosowanie. Dlatego na ogol
> nie dochodzi do powaznych wypadkow. Naprawia sie to natychmiast przez normalne
> zespawanie pekniecia, jego wygrzanie i odpowiednie wzmocnienie.
> W sumie uwazam, ze nie jest to sprawa zaniedbania lecz "sil wyzszych" natury.
Ja jakiś czas temu czytałem raport, w którym narzekano na zbyt rzadkie
szlifowanie szyn w Polsce. Po pierwsze przez to tworzą się
mikropęknięcia w górnej powierzchni główki, po drugie koła zamieniają
się w wielokąty i trzeba je przetaczać. A wystarczyłoby raz na jakis
czas zeszlifować kilkanaście mikronów szyny.
Konrad
Następne wpisy z tego wątku
- 08.01.09 16:04 Konrad Anikiel
- 08.01.09 16:06 Konrad Anikiel
- 08.01.09 16:18 Konrad Anikiel
- 08.01.09 16:38 WM
- 08.01.09 16:55 Konrad Anikiel
- 08.01.09 17:11 w...@g...com
- 08.01.09 18:24 WM
- 08.01.09 18:39 Konrad Anikiel
- 08.01.09 19:18 Konrad Anikiel
- 08.01.09 20:23 w...@g...com
- 08.01.09 20:43 Mateusz Nowaczyk
- 08.01.09 21:06 J.F.
- 09.01.09 07:01 WM
- 09.01.09 09:01 Konrad Anikiel
- 09.01.09 13:51 Konrad Anikiel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Skuteczność cięcia a liczba noży robota
- napoje gazowane
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław