    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Połączenie modemów przez VoIP
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Date: Wed, 10 Aug 2022 17:51:40 +0200

    On Tue, 9 Aug 2022 21:27:19 -0700 (PDT), Piotr C. wrote:
    > Walczę z takim tematem: muszę wdzwonić się w urządzenie z modemem
    > (zgrywa się na 300 lub 1200 bps). Jest to automat na monety. Mam do
    > dyspozycji niestety tylko bramkę VoIP w roli centralki.
    > Skonfigurowałem tak, że połączenie nawiązuje się bezpośrednio
    > między portami, więc opóźnienie jest naprawdę minimalne - 20ms
    > chyba.
    > Dwa modemy które tu posiadam (US robotics i softmodem HSF) zgrywają
    > mi się na 9600. Szału nie ma, ale jest i działa. Wymuszone
    > połączenia na 1200 i 300bps też działają, nie rozłącza, komunikację
> [...]

    Automat telefoniczy nie jest ostanio GSM?

    Bo na moj gust:
    GSM ma bardzo silną kompresje. Czyli bardzo stratną. W ogole
    kanal rozmowny potrafil miec np 5600 bit/s na dane audio, wiec jak w
    tym przeslac 9600?
    W dodatku ucho nie slyszy fazy, wiec faza sygnałów pierwsza cierpiala,
    a szybsze protokoly modemowe sie na fazie opieraly.

    Wiec probowałbym raczej FSK, i to wolnej, a wiec predkosci 300.
    FSK 1200 sprawdzic mozna - a noz jakims cudem zadzialala.

    Do VoIP to sie tyczy umiarkowawanie - kompresja tam była mniejsza,
    a w G.711 ... żadna? Bo to niby PCM.
    Ale opoznienie moze wykluczyc łacznosc modemową, na etapie
    dostrajania. A jakies zgubione probki rozjadą fazę.

    Przy czym tak mi sie wydaje, ze VoIP sobie chyba radzi, a przynajmniej
    powinien, z faksami. A tam 9600 ... ale niestety odmiana inna niz
    9600 modemowe, i do przesylania danych sie chyba nie nada.
    A same bramki VoIP nie wiem jak to robily - kodek zaprojektowany tak
    aby przenosil, czy rozpoznawaly faksowe piszczenia i przechodzily na
    inny tryb ..

    Wiec zaczalbym od wymuszenia predkosci 300 i V.21. Lub Bell 103

    Ale ale ... ten automat nie ma jakiegos zabezpieczenia, ze siedzi
    cicho dopoki sie jakiegos tajnego kodu nie poda?
    Bo po co ktos niezidentyfikowany mialby sie z nim łączyc ?

    J.