  • Data: 2022-08-23 22:54:19
    Temat: Re: Połączenie modemów przez VoIP
    Od: "Piotr C." <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tuesday, August 23, 2022 at 1:25:10 PM UTC-7, Krzysztof Halasa wrote:
    > ... w sensie, że zawsze działał mechanizm CTS, najwyżej PC mógł go
    > ignorować.

    Powiem Wam że już źle mi się robi od tych starych technologii. Kontynuacja prób:
    - kupiłem przejściówkę RS232 bardziej renomowaną - FTDI a nie fałszywy prolific
    - modemy (USR i ten badziewny conexant HSF) połączyły się na (tadam!) 33k6. Bez
    żadnych opcji, wszystko default, przez tą samą bramkę, i połączenie działało trwale
    - nie połączyły się tak już nigdy więcej. W ogóle nie mogę ich zgrać. W jedną stronę
    (z USR) z wymuszoną prędkością 2400 jeszcze jakotako, w drugą nie
    - z USR pięknie łączy się na automat, z wymuszonym 2400, ale z terminala - więc nic
    nie zrobię bo nie znam protokołu
    - z VirtualBoxa... USR przestał w ogóle gadać. Działa terminal w windowsie 95, modem
    się wykrywa (PnP!) natomiast w sofcie nie gada. Próbowałem wracać na Prolific,
    zmieniać nastawy prędkości portu i flow control - nic. Brak odpowiedzi. Rejestrator
    pokazuje że soft sam smienia ustawienia portu (prędkość, flow control) więc myśle że
    zmiany i dywagacje o flow control będą daremne, tym bardziej że np. z samego
    hyperterma działa zawsze - niezależnie co ustawię.
    - winmodem też coś zaczął marudzić, po przeinstalowaniu nie mogę wgrać sterów
    (niepodpisane, wcześniej udało się wyłączyć sprawdzanie sygnatur ale teraz nie
    przechodzi)
    - więc przywróciłem z punktu przywracania systemu -- OK, modem widoczny
    - wyciągnąłem wtyczke od USB-RS232, dostałem bluescreena i win10 trwale się popsuł,
    czekam na nośnik USB z recovery
    bonus:
    - ten drugi USR, na rynek amerykański (5686E) jako-tako łączył mi się, natomiast po
    zestawieniu poł. był głuchy, tzn. tekst pisany w jednym terminalu, nie pojawiał się w
    drugim.

    Coraz bardziej skłaniam się, że to wszystko wina styku windows 10 - maszyna wirtualna
    win95. "Natywny" komputer opóźnia się, bo zasilacz okazał się popsuty. Później też
    nie wiem jak będzie, bo win95 na 486DX2-66 z grafiką ISA, z tego co pamiętam, działa
    baaardzo ociężale.

    Nie poddaję się, ale mam już k... dość chwilowo. Wrócę do tematu na dniach.
    P.