  • Data: 2020-08-13 18:32:16
    Temat: Re: Postp w bateriach.
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thursday, August 13, 2020 at 5:59:33 PM UTC+2, Myjk wrote:

    > No tak, znowu nie ma to jak wziać malucha do porównania z teslą. Zresztą
    > kwestia chłodzenia wyniknęła z zarzutu, że EV płoną częściej. Co nie jest
    > prawdą.

    Ale jak juz plona, to widowiskowo i ugasic trudno...

    > Oczywiście że interesuje, dlatego pomimo że ludziom takie samochody nie
    > potrzebne, to kupują te droższe, lepiej wyciszone. Niektórzy to płacą jak
    > za zboże aby mieć komfortowy, czytaj cichy, samochód. I więcej ich jest niż
    > oszołomów co sobie wydechy modyfikują. Weź, jako kolejny, otwórz oczy i
    > spójrz na ulice.

    Hm, no nie wiem, badan nie widzialem, ale raczej malo kto chwali sie, ze cicho w
    srodku, raczej cala masa argumentow typu duzy, pakowny, dobre przyspieszenie, 4x4 w
    sniegu sie nie zakopie, dobre swiatla - xenony/LEDy, wykonczenie, brak badziewnych,
    skrzypiacych plastykow, monitory wyswietlajace filmy, nawigacja fabryczna...

    > W ogóle życie jest niezdrowe, ale głównie niezdrowe to jest życie bez głowy
    > na karku. Tak mało kogo interesuje, że większość w zimie jeszcze przed
    > odśnieżaniem odpala silnik żeby się ugrzało. W lato to bez sensu, to
    > wsiada, wietrzy oknami, a potem klimą, bo nie ma ALTERNATYWY. I znowu nie
    > wie o komforcie ktoś, kto tego nie zakosztował.

    bo jest to wystarczajace ;) jak dla mnie witrzenie oknami ma wiekszy sens niz
    odpalanie klimy w sloncu ;)

    > No to napisz jak wejść do spaliniaka do temperatury zewnętrznej, stojącego
    > w słońcu, w którym jest 60 stopni, blacha nagrzana, podobnie plastiki i
    > fotele. Wietrzenie wymieni tylko powietrze, ale reszta będzie grzać nadal.
    > To jest zdrowsze niż rozsądnie używana klima? Chyba tylko jak ktoś tympy
    > ignorant.

    Wystarczy nie stawac w full sloncu, BTW ile pryndu potrzeba, zeby schlodzic tak
    zaparkowany samochod?

    > Ty uważaj na nisko latające kwantyfikatory. Ergo, kłamiesz.

    Takie mam obserwacje z wakacji, chocby ostatnio Egipt, codziennie jezdzilismy taryfa
    do portu na nurkowania i nie widzialem, zeby taksiarz nie jechal z lokciem za szyba
    ;)
    Z tego, co widzialem Maroko, Sycylia, kreta, Chorwacja miejscowi klimy nie uzywaja,
    samochody zostawia sie z otwarymi oknami, wiec sie tak bardzo nie nagrzewaja...
    BTW jak pozyczalem na Krecie stara terenowke Kia sportage, to byla calkiem otwarta,
    byl brezentowy dach w bagazniku, to jak poprosilem o zamontowanie b. sie zdziwili po
    jakiego... ;) a chcialem miec "zamykany" samochod, bo bagaz tam czase zostawal...
    wiec wyjeli z bagaznika zakurzone czesci i mi z niesmakiem zalozyli ;) a klime miala,
    to mnie uratowalo ;) bo doszli do wniosku, ze dla nas jest za goraco i chcemy z niej
    korzystac ;) ;)

    > I co, i żyją.

    kichaja i zyja ;)

    > Czyli sytuacja jak wyżej, z nawiewów zaczyna lecieć ciepło, ale zajebiście
    > komfortowo wsiada się do samochodu w którym wszystko ma temperaturę -10sC.
    > E... idź, idź.

    co kto lubi, kolega kilka razy walczyl z ASO Forda, bo mondeo nie nadawalo sie do
    jazdy bez klimy na "auto" (parowanie), a jak wlaczal, to min. temp. byla +16 i
    chcial, zeby mu to jakos wylaczyli ;) nie dalo sie, czyli wsiadal w kurtce, zanim
    dojechal do domu to goraco bylo ;)

    > Po raz kolejny, pokaż mi spaliniaka co zdalnie może chłodzić kabinę bedąc
    > podpiętym do druta. Ludzie tego nie mieli i nie mają, to tego "nie
    > potrzebują". Większość bez klimy też się obywa, dopóki jej nie zainstaluje
    > i nie zobaczy ile mniej męczarni wtedy jest.

    Ja mam, ale w miescie nie uzywam - wyjazd z garazu, parkuje tak, zeby przed odjazdem
    byl w cieniu... przejazdy ~20minut... fakt, glownie gdy leje + zima, ale w lecie
    czasem mam cos do zalatwienia, wiec sam. biore...

    > Aha, czyli spaliniak z grzałką może być podpięty do druta, a EV to już
    > marnuje, bo przecież nie może być podpięty do druta w czasie
    > grzania/chłodzenia.

    Mialem na mysli stanie bez dostepu do pradu - pomimo, ze by sie dalo jakos by mi bylo
    szkoda pradu ;)