  • Data: 2020-08-13 17:59:29
    Temat: Re: Postp w bateriach.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 13 Aug 2020 07:55:06 -0700 (PDT), WS

    > E tam, spalinowe bez wodnego chlodzenia dzialaja ;), sporo motocykli,
    > fiat 126 ;), a EV z przegrzana bateria = wybuch + pozar ;)

    No tak, znowu nie ma to jak wziać malucha do porównania z teslą. Zresztą
    kwestia chłodzenia wyniknęła z zarzutu, że EV płoną częściej. Co nie jest
    prawdą.

    > Na sile wymyslasz kryteria do porownania EV ze spaliniakami, tylko sa
    > one malo istotne dla wiekszosci uzytkownikow ;) za to maja wykazc
    > przewage...

    Skoro są mało istotne, to czemu za wzór bierze się Teslę piekląc się że
    jest droga? Są tańsze EV niż Tesla, od dawna.

    > Halas malo kogo interesuje, to co jest w typowych spaliniakach zadowala
    > wiekszosc, ba, nawet niektorzy montuja "sportowe" tlumiki, zeby bylo
    > glosniej i bardziej basowo ;) Rozwiazan poglasniajacych silniki sporo
    > juz wyprodukowano:

    Oczywiście że interesuje, dlatego pomimo że ludziom takie samochody nie
    potrzebne, to kupują te droższe, lepiej wyciszone. Niektórzy to płacą jak
    za zboże aby mieć komfortowy, czytaj cichy, samochód. I więcej ich jest niż
    oszołomów co sobie wydechy modyfikują. Weź, jako kolejny, otwórz oczy i
    spójrz na ulice.

    > Albo te chlodzenia, ogrzewania postojowe - rowniez malo kogo interesuje,
    > w miescie (krotkie dystanse) uzywanie klimy jest niezdrowe.

    W ogóle życie jest niezdrowe, ale głównie niezdrowe to jest życie bez głowy
    na karku. Tak mało kogo interesuje, że większość w zimie jeszcze przed
    odśnieżaniem odpala silnik żeby się ugrzało. W lato to bez sensu, to
    wsiada, wietrzy oknami, a potem klimą, bo nie ma ALTERNATYWY. I znowu nie
    wie o komforcie ktoś, kto tego nie zakosztował.

    > Jedyne sluszne to wejsc do pojazdu o temp. zewnetrznej, mozna powoli
    > schlodzic i przed dojazdem na miejsce wyrownac temp...

    No to napisz jak wejść do spaliniaka do temperatury zewnętrznej, stojącego
    w słońcu, w którym jest 60 stopni, blacha nagrzana, podobnie plastiki i
    fotele. Wietrzenie wymieni tylko powietrze, ale reszta będzie grzać nadal.
    To jest zdrowsze niż rozsądnie używana klima? Chyba tylko jak ktoś tympy
    ignorant.

    > Na poludniu Eu, czy tez Maroko praktycznie wszyscy
    > maja wylaczone klimy i otwarte szyby...

    Ty uważaj na nisko latające kwantyfikatory. Ergo, kłamiesz.

    > tylko turysci jezdza wyzamykani z klima...

    I co, i żyją.

    > Jak ktos
    > bardzo potrzebuje miec cieplo w zimie i ma gniazdko w garazyu, to mozna
    > taniej niz webasto zalozyc elektryczna grzalke oleju, plynu chlodzacego
    > i uruchamiac zdalnie z "inteligentnego" gniazda, lub timer... wtedy
    > grzac zaczyna praktycznie po ruszeniu...

    Czyli sytuacja jak wyżej, z nawiewów zaczyna lecieć ciepło, ale zajebiście
    komfortowo wsiada się do samochodu w którym wszystko ma temperaturę -10sC.
    E... idź, idź.

    > nie potrzeba EV do tego, tylko
    > praktycznie nikomu nie jest to potrzebne.

    Po raz kolejny, pokaż mi spaliniaka co zdalnie może chłodzić kabinę bedąc
    podpiętym do druta. Ludzie tego nie mieli i nie mają, to tego "nie
    potrzebują". Większość bez klimy też się obywa, dopóki jej nie zainstaluje
    i nie zobaczy ile mniej męczarni wtedy jest.

    > Majac EV tez bym nie marnowal pradu na grzanie/chlodzenie...

    Aha, czyli spaliniak z grzałką może być podpięty do druta, a EV to już
    marnuje, bo przecież nie może być podpięty do druta w czasie
    grzania/chłodzenia.

    --
    Pozdor
    Myjk