  • Data: 2022-11-30 16:51:29
    Temat: Re: Powerbank vs akumulator motocyklowy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 30 Nov 2022 13:13:10 +0100, Adam wrote:

    > Chłopie, ogranij się.
    > Zasilacz laptopa jest trochę bardziej skomplikowany, niż stare oświetlenie
    > choinki na kilkunastu żaróweczkach.

    A gdzie tam. Najprostsze maja tylko dwa piny.
    Troche lepsze trzy - i jest tam chyba tylko jakas sygnalizacja mocy
    zasilacza.
    Dopiero USB-C jest bardziej skomplikowane.

    > Jeśli podepniesz szeregowo, to nie będzie balasowania poszczególnych ogniw.

    Ale piszesz o baterii laptopa, czy tych dodatkowych ktore kolega chce
    kupic?

    Pisalem o zasilaniu laptopa, to balansowanie niepotrzebne.
    O ładowaniu nie pisałem. ladowac mozna inaczej.

    Ale owszem, jakies zabezpieczenie by sie przydało - i przed
    przeladowaniem, i przed nadmiernym rozladowaniem.

    A balancer ... niby fajna rzecz, ale stare baterie w laptopach nie
    mialy, a dzialaly.

    > Laptop musi mieć zasilanie napięciem o dość dużej precyzji.

    A po co mu?
    Procesor ma jedno napiecie, pamieci drugie, plyta trzecie,
    peryferia czwarte, baterie piate - od przetwornic tam sie roi.

    > Ponadto większość współczesnych laptopów "gada" z zasilaczem - są tam
    > dodatkowe piny. Przykładowo Lenovo i Delle widzą, jaki zasilacz (o jakiej
    > mocy) jest podłączony, a niektóre modele nie pozwolą ładować akumulatorów,
    > jeśli jest podpięty zasilacz nie będący w ich wewnętrznej bazie (czyli
    > chiński zamiennik).

    Jest ryzyko. Ale moze zadziała.

    > Są gotowe samochodowe zasilacze, które można zasilać w niektórych
    > przypadkach od 8 do prawie 30 volt. Jest tam najczęściej przetwornica
    > step-up / step-down, czasem coś innego, ale na pewno precyzyjny układ po
    > stronie wyjściowej - do laptopa.

    Jak najbardziej ... ale to kolejna przetwornica i kolejne straty.

    > Nie ma tylko zasilaczy do najmocniejszych laptopów typu gamingowego czy
    > workstation, jak np ThinkPad P70, bo bezpiecznik zapalniczki samochodowej
    > ma mniejszy prąd niż taki laptop jest w stanie pobrać.

    Zapalniczki sa rozne 20A to sporo mocy.

    A przeciez sa i mocniejsze gadzety do samochodow - przetwornice na
    230V, wzmacniacze audio ...

    J.