eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoziom oleju › Re: Poziom oleju
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news2.arglkargh.de!news.mixmin.net!npeer.as286.net!npeer-
    ng0.as286.net!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.a
    m4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
    1.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
    -for-mail
    Date: Mon, 26 Sep 2022 03:35:19 +0200
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.3.0
    Subject: Re: Poziom oleju
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <tgf36r$1qu1h$1@dont-email.me> <tgf3fe$d04$1$Cav@news.chmurka.net>
    <632b30c2$0$468$65785112@news.neostrada.pl>
    <tgpv08$3bvcp$3@dont-email.me>
    From: JDX <j...@o...pl>
    Organization: N/A
    In-Reply-To: <tgpv08$3bvcp$3@dont-email.me>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 23
    Message-ID: <633101d7$0$467$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 94.42.51.141
    X-Trace: 1664156119 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 467 94.42.51.141:64072
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2394
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2707334
    [ ukryj nagłówki ]

    On 25.09.2022 18:18, pueblo wrote:
    [...]
    > Przy okazji, zaczął brać więcej oleju niż rok temu. Czy możliwe jest
    > żeby to było przez jakiś problem z katalizatorem? W każdym razie chyba
    Zawodowym mechanikiem nie jestem, ale wątpię. Katalizator jest przecież
    na ,,wyjściu" z silnika (a tak w zasadzie to poza silnikiem), więc jak
    już, to raczej problemy z nadmiernym zużyciem oleju mogą spowodować
    problemy z katalizatorem - niedopalony olej z cylindrów przedostający
    się tam wskutek zużytych pierścieni/gładzi cylindrów czy ,,cieknące"
    turbo przepuszczające olej do wydechu w wyniku czego prędzej czy później
    katalizator zostanie zapchany.

    > zmienię z obecnego 5w30 na 10w40 - w tym szrocie producent dopuszcza
    > całe spektrum olejów.
    Jak bolid jest gruzem, a producent dopuszcza, to jak najbardziej. 10W40
    jest ze 2+ razy tańszy od 5W30. :-) W każdym razie ja sugeruję płukankę,
    i to taką w wersji rozszerzonej - przed ,,płukanką właściwą" do każdego z
    cylindrów wlać 10-20 cm^3 płukanki (czy też zwykłej nafty) i zostawić
    silnik na godzinę w spokoju. Chodzi o to, aby spróbować też rozpuścić
    nagar utrudniający ruch pierścieni na tłoku od góry silnika. W każdym
    razie koszt płukanki jest znikomy w porównaniu do jakiejś grubszej
    dłubaniny przy silniku.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: