-
Data: 2017-05-26 12:54:24
Temat: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2017-05-24 o 22:37, Marek S pisze:
> Witam,
>
> Dostrzegam iż powszechnie stosuje się modulację PWM regulowania
obrotów silników wrzecion obrabiarek CNC. Stosuje się falowniki oraz
silniki
Jężeli masz na myśli typowe falowniki to mylisz pojęcia, PWM służy do
kluczowania tranzystorów mocy po to aby zminimalizować straty na nich,
silnik dostaje sinusa o amplitudzie i fazie proporcjonalnej do momentu i
obrotów.
> elektryczne o mocach rzędu pralki by móc wyrzeźbić coś np. w miękkim
aluminium. Zastanawia mnie słuszność podejścia bez stosowania sprzężenia
zwrotnego. Otóż im mniejsze obroty regulowane za pomocą PWM tym mniejszy
Już od dawna falowniki nie sterują silników w sposób prosty, falownik
oblicza położenie wirnika, mimo że nie widać sprzężenia to doskonale wie
jakie ma obroty i steruje momentem, to tzw sterowanie polem.
> jest również moment obrotowy silnika. Jeśli potrzebujemy frezować z
niską prędkością obrotową, a silnik małej mocy docelowo ma np. 12000
obr/min, to dajemy niskie wypełnienie sygnału. Przy takim podejściu
silnik zatrzymuje się od samego patrzenia na niego. Nadrabia się tą
utratę podnosząc moc silników do kilowatów.
Ale to tylko wynika z tego że moment silnika wynika z uzwojeń i
wielkości stojana i wirnika, a że w nowych maszynach nie stosuje się
przekładni to rośnie wielkość silnika.
>
> Jakie są Wasze doświadczenia w tej kwestii? Czy jest sens budować
cyfrowy stabilizator prędkości obrotowej silnika o mniejszej mocy czy
Nic ci to nie da, nie wydusisz z silnika większego momentu, moment jest
prawie stały w prawie całym zakresie obrotów, to tylko moc się zmienia,
przekładnia pasowa da Ci większy moment.
> też zastosować standardowe podejście: wrzeciono napędzane kilowatami
i falownik do tego?
>
Dokładnie
--
Pozdr
Janusz
Następne wpisy z tego wątku
- 26.05.17 15:39 Adam Wysocki
- 26.05.17 16:40 Paweł Pawłowicz
- 26.05.17 16:55 SnCu
- 26.05.17 17:53 Marek S
- 26.05.17 19:49 Janusz
- 26.05.17 20:06 Marek S
- 26.05.17 20:18 Marek S
- 26.05.17 21:45 Irek.N.
- 26.05.17 21:46 Irek.N.
- 26.05.17 22:38 Janusz
- 26.05.17 22:52 Janusz
- 26.05.17 23:00 SnCu
- 27.05.17 16:03 Marek S
- 27.05.17 16:51 Pcimol
- 27.05.17 16:58 Pcimol
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jaka ładowarka sieciowa do Iphona?
- Taśma izolacyjna do prac elektrycznych
- Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Wkrętarki, wiertarki...
- Zasilacz impulsowy 12V 10A, coś godnego uwagi jako zamiennik akumulatora wkrętarki
- Mouser - koszt wysyłki
- [OT] Jak wycinac ksztalt w piance lub styropianie?
- FV--> ciepła woda w kranie
- Szok
- Dziwny schemat wzmacniacza m.cz.
- We Wrocławiu ruszyła Odra 5, pierwszy w Polsce komputer kwantowy z nadprzewodzącymi kubitami
- CGNAT i ewentualne problemy
Najnowsze wątki
- 2025-07-03 ROG
- 2025-07-03 OZE dały Polsce więcej prądu niż elektrownie węglowe
- 2025-07-03 Dlaczego nikt nie powiadamia służb!
- 2025-07-02 Jaka ładowarka sieciowa do Iphona?
- 2025-07-02 ,,The Plot to Get RFK" (,,Spisek, by pozbyć się RFK")
- 2025-07-02 Rozkaz 17-2025: O Zaprzestaniu Zaciągania Kredytów
- 2025-07-02 Rozkaz 16-2025: 2025-06-19 Apelacja Do Wyroku Sądu Rej. w Sprawie IVRNs 295-23
- 2025-07-02 Rozkaz 17-2025: O Zaprzestaniu Zaciągania Kredytów
- 2025-07-02 Inżynierowie... inżynierzy...
- 2025-07-02 Can you activate BMW 48V 10Ah Li-Ion battery, connecting to CAN-USB laptop interface ?
- 2025-07-02 Kto potrafi sprawdzić aku BMW 48V 10Ah Li-Ion do mini hybrydy, czy sprawny ?
- 2025-07-02 Warszawa => Senior IT Recruitment Consultant <=
- 2025-07-02 Gdańsk => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-07-02 Warszawa => IT Hardware Specialist - Wsparcie i Konfiguracja <=
- 2025-07-02 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=