-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
Date: Sat, 27 May 2017 19:25:25 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 32
Message-ID: <ogccq7$nmp$1@node2.news.atman.pl>
References: <og4qul$m30$1@node2.news.atman.pl> <og91h1$iiq$1@node2.news.atman.pl>
<og9j2n$k66$1@node1.news.atman.pl> <og9prq$r5l$1@node1.news.atman.pl>
<og9rhi$coi$1@node2.news.atman.pl> <oga3nj$5ko$1@node1.news.atman.pl>
<ogc109$cll$1@node2.news.atman.pl> <ogc3pk$t21$1@mx1.internetia.pl>
<ogc8og$k48$1@node2.news.atman.pl> <ogcano$f1l$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-69-218-14.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1495905927 24281 89.69.218.14 (27 May 2017 17:25:27 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 27 May 2017 17:25:27 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.1.1
In-Reply-To: <ogcano$f1l$1@mx1.internetia.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:718488
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-05-27 o 18:49, Pcimol pisze:
> Bez obciążenia napięcie zasilania 5 x mniejsze, silnik zwalnia, back-EMF
> też ~5 razy mniejszy. O ile dokładnie zmiejszą się obroty czort raczy
> wiedzieć. Stąd nie wiadomo też o ile zmiejszy się prąd.
Zgoda.
> Jednak max.
> moment obrotowwy silnika jest jego cechą stałą, zależną od max. prądu,
> który to prąd może być chwilowo kilkukrotnie większy od znamionowego -
> często decyduje zdolnośc odprowadzania ciepła.
Stop w tym miejscu. A co jeśli mamy kluczowanie PWM? W takim przypadku
prąd raz jest raz go nie ma. Zapewne liczy się wartość skuteczna
kluczowanego prądu jako prądu dostarczanego silnikowi. Zablokowany
silnik przy PWM 20% i 100% będzie miał zupełnie inną zdolność do
podniesienia ciężaru na pewnej długości ramieniu = będzie miał zupełnie
inny moment obrotowy.
> Moim zdaniem warto spróbować - choc z ostrożnym rokowaniem, bo rodzajów
> silników DC jest od groma i każdy nieco inną charakterystykę ma.
Oczywiście, to ma być eksperyment jedynie :-) Dopuszczale są wszelkie
jego wyniki z przedziału powodzenie ... niepowodzenie.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 28.05.17 13:27 Pcimol
- 28.05.17 13:42 Pcimol
- 28.05.17 14:04 Janusz
- 29.05.17 01:58 Marek S
- 29.05.17 02:43 Marek S
- 29.05.17 03:00 Marek S
- 29.05.17 09:27 RoMan Mandziejewicz
- 29.05.17 21:34 Paweł Pawłowicz
- 29.05.17 23:17 J.F.
- 30.05.17 15:03 Adam Wysocki
- 30.05.17 17:27 Paweł Pawłowicz
- 30.05.17 19:11 Pcimol
- 30.05.17 19:14 Pcimol
- 30.05.17 19:25 Pcimol
- 30.05.17 21:58 Pcimol
Najnowsze wątki z tej grupy
- supercap
- Procesor NMOS i karta CF
- Jak sprawdzic uC
- radyjko znalazłem
- Telewizor przestał widzieć sygnał z anteny
- LED
- System operacyjny dla 6800?
- Przyłączenie działki do sieci elektrycznej
- Działalność nierejestrowana/definicja sprzętu elektronicznego/misie i kolejki
- Smukły, długi ściągacz izolacji do kynaru
- rezystor 3 omy 400W
- [newbie] Jaki multimetr za 2-4 stówy?
- szafka sieciowa
- Raspberry Pi 5 + dyski SATA
- lutownica na węgiel
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław