eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaProblem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC › Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
    Date: Sat, 27 May 2017 19:25:25 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 32
    Message-ID: <ogccq7$nmp$1@node2.news.atman.pl>
    References: <og4qul$m30$1@node2.news.atman.pl> <og91h1$iiq$1@node2.news.atman.pl>
    <og9j2n$k66$1@node1.news.atman.pl> <og9prq$r5l$1@node1.news.atman.pl>
    <og9rhi$coi$1@node2.news.atman.pl> <oga3nj$5ko$1@node1.news.atman.pl>
    <ogc109$cll$1@node2.news.atman.pl> <ogc3pk$t21$1@mx1.internetia.pl>
    <ogc8og$k48$1@node2.news.atman.pl> <ogcano$f1l$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-69-218-14.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1495905927 24281 89.69.218.14 (27 May 2017 17:25:27 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 27 May 2017 17:25:27 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.1.1
    In-Reply-To: <ogcano$f1l$1@mx1.internetia.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:718488
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-05-27 o 18:49, Pcimol pisze:


    > Bez obciążenia napięcie zasilania 5 x mniejsze, silnik zwalnia, back-EMF
    > też ~5 razy mniejszy. O ile dokładnie zmiejszą się obroty czort raczy
    > wiedzieć. Stąd nie wiadomo też o ile zmiejszy się prąd.

    Zgoda.

    > Jednak max.
    > moment obrotowwy silnika jest jego cechą stałą, zależną od max. prądu,
    > który to prąd może być chwilowo kilkukrotnie większy od znamionowego -
    > często decyduje zdolnośc odprowadzania ciepła.

    Stop w tym miejscu. A co jeśli mamy kluczowanie PWM? W takim przypadku
    prąd raz jest raz go nie ma. Zapewne liczy się wartość skuteczna
    kluczowanego prądu jako prądu dostarczanego silnikowi. Zablokowany
    silnik przy PWM 20% i 100% będzie miał zupełnie inną zdolność do
    podniesienia ciężaru na pewnej długości ramieniu = będzie miał zupełnie
    inny moment obrotowy.

    > Moim zdaniem warto spróbować - choc z ostrożnym rokowaniem, bo rodzajów
    > silników DC jest od groma i każdy nieco inną charakterystykę ma.

    Oczywiście, to ma być eksperyment jedynie :-) Dopuszczale są wszelkie
    jego wyniki z przedziału powodzenie ... niepowodzenie.



    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: