-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
Date: Sun, 11 Jun 2017 23:02:10 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 32
Message-ID: <ohkb4j$964$1@node1.news.atman.pl>
References: <og4qul$m30$1@node2.news.atman.pl> <og9fm4$gfa$1@node1.news.atman.pl>
<og9qs2$bmo$1@node2.news.atman.pl> <ogc46r$u67$1@mx1.internetia.pl>
<ogcc5o$n45$1@node2.news.atman.pl> <oged2h$s7o$1@mx1.internetia.pl>
<ogfqqr$un2$1@node2.news.atman.pl> <ogk9uc$cjo$1@mx1.internetia.pl>
<ogsmit$2un$1@node2.news.atman.pl>
<593d12d5$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
<ohjq5e$nv2$1@node1.news.atman.pl>
<16vmqtm06owwv.2vely3qxbg6p$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 89-69-218-14.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1497214931 9412 89.69.218.14 (11 Jun 2017 21:02:11 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 11 Jun 2017 21:02:11 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.1.1
In-Reply-To: <16vmqtm06owwv.2vely3qxbg6p$.dlg@40tude.net>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:719071
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-06-11 o 19:31, J.F. pisze:
>
> O tyle inaczej, ze moment sie bierze z pradu i pola magnetycznego,
> prad ograniczony mozliwosciami chlodzenia, pole stale ... przy
> nowoczesnym sterowaniu ten moment w zasadzie staly.
>
> Przy niskich obrotach chlodzenie moze byc malo wydajne.
No niby racja, że moment obrotowy bierze się z prądu a ten z kolei
wzrasta, gdy przyhamujemy silnik obciążeniem mechanicznym. Tylko za
diabła nie potrafię sobie wytłumaczyć dlaczego tak łatwo jest zatrzymać
ten sam silnik gdy pracuje na wolnych obrotach? Zachowuje się on tak
jakby był słabszy o nie 5% czy 10% lecz o 90%.
Stąd moje podejrzenie, że przy małym wypełnieniu PWM, silnik nie jest w
stanie otrzymać pełnego dopuszczalnego amperażu (małe wypełnienie = mała
wartość skuteczna prądu) i dlatego traci na momencie obrotowym (o ile
dobrze to interpretuję). No ale ponoć tak nie jest - jak przekonują mnie
koledzy na tyle skutecznie, że sam mam wątpliwości.
A co do chłodzenia, to akurat w przypadku mojej CNC obroty mają mizerny
wpływ na jakość chłodzenia. Silnik jest hermetycznie zamknięty. Obejma
na nim wyposażona jest w radiator. Silnik ma wentylator skierowany na
ten radiator. PO 15 minutach pracy radiator nawet letni nie jest. Na
takim silniku obserwacje czynię właśnie (48V DC 200W).
Jedyne co mogę powiedzieć teraz to, że wiem, że nic nie wiem :-D
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 11.06.17 23:47 J.F.
- 12.06.17 00:07 Marek S
- 12.06.17 00:30 J.F.
- 12.06.17 17:59 Marek S
- 12.06.17 18:00 a...@m...uni.wroc.pl
- 12.06.17 19:24 J.F.
- 12.06.17 20:18 Pcimol
- 12.06.17 20:25 Pcimol
- 14.06.17 00:38 Marek S
- 14.06.17 00:39 Marek S
- 14.06.17 01:04 Marek S
- 14.06.17 22:14 a...@m...uni.wroc.pl
- 14.06.17 23:00 Marek S
- 15.06.17 12:55 Adam Wysocki
Najnowsze wątki z tej grupy
- Multimetr z bluetooth
- Ciekawa mapka z BTS-ami
- Lampy uliczne LED z kubkiem
- Pęczniejące LiPo
- wyłącznik ścienny
- "Wybitna" inteligencja AI
- test stereo
- Bluetooth stereo
- W USA budują pierwszą komercyjną elektrownię fuzji jądrowej
- Weryfikacja myjki ultradźwiękowej
- zasieg radaru
- Zmywarka Bosch SRV55T43EU - awaria
- Kod zniżkowy w TME do 26.09.2025
- SFP, 10G, simplex sc/apc
- [słabe wiatry powodują - przyp. JMJ] Energetyczny paraliż w Niemczech
Najnowsze wątki
- 2025-10-02 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-10-01 Dlaczego nie skorzystam z promocji -40% na MT w rocznej prenumeracie
- 2025-10-01 Multimetr z bluetooth
- 2025-10-01 Citek i "wymagane działanie"
- 2025-10-01 Białystok => Software Engineer .Net <=
- 2025-10-01 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-10-01 Wrocław => Specjalista ds. Marketingu Online (PPC) <=
- 2025-10-01 Gdańsk => Starszy programista oprogramowania C++ <=
- 2025-10-01 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-10-01 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-10-01 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-10-01 => Senior Algorithm Developer (Java/Kotlin) <=
- 2025-10-01 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-10-01 Ciekawa mapka z BTS-ami
- 2025-09-30 Lublin => Delphi Programmer <=