-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-ex
c-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!
not-for-mail
Date: Thu, 09 Dec 2010 15:04:22 +0100
From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20100411)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
References: <1...@k...googlegroups.com>
<1...@n...onet.pl>
In-Reply-To: <1...@n...onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <b...@b...softax.pl>
Lines: 57
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
X-Trace: 1291903201 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 21006 83.18.189.42:44912
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2333271
[ ukryj nagłówki ]kogutek wrote:
>> On 5 Gru, 23:17, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:
>>
>>> Bl d wynikaj cy z niewiedzy popelnile . Wielko c pr du zale y od oporno ci
>>> wewn tzrej alternatora i oporno ci wewn trznej akumulatora oraz ro nicy napi
>>> pomi dzy akumulatorem a docelowym napi ciem ustalanym przez regulator.
>> Opor alternatora pominmy (nie ma wplywu na ladowanie), jesli
>> zalozeniem jest stale napiecie w instalacji (14-14.5V), to majac dany
>> opor aku mozemy wyliczyc plynacy prad - i nie ma fizycznej sily go
>> zwiekszyc nie zwiekszajac napiecia (a tego nie mozemy zrobic w
>> istalacji samochodewej, gdzie wszystkie odbiorniki mamy polaczone
>> rownolegle z akumulatorem)
>>
>> WS
>>
>> PS. ma prostownik wlasnej produkcji ;) i pod koniec ladowania jesli
>> chce miec prad ~4A to napiecie o kilka V przekracza te 14.5V - w
>> samochodzie prad ladowania spadnie praktycznie do zera w takiej
>> sytuacji...
>>
> Nie znasz się albo masz wiedzę garazową powtarzaną przez niedouczonych pseudo
> mechanikow. W wyliczeniach możesz pominąc Rw akumulatora.
Nie możesz, bo jest znaczny.
Popełniłeś błąd na samym początku zakładając liniowość oporu akumulatora.
> Możesz go potraktować
> jako gruby kabel miedziany.
Nie możesz.
> Opór wenętrzny alternatora ma kluczowe znaczenie.
Tylko gdy pracuje na maksymalnym prądzie.
> I
> jest on wyliczalny i mierzalny. Typowy wynosi poniżej 0,1 oma i jest na poziomie
> 0,05 oma. Im alternator bęzdie mial większa prędkość obrotową tym ten opor
> wenętrzy bęzdie większy bo zacznie dochodzić składowa wynikajaca z impedancji.
> 2,5 / 0,05 = 50. 50A da typowy i niezbyt duży alternator przy różnicy napięcia
> wynoszacej 2,5V. I jak nie ma wlazconych innych odbiornikow to wpompuje te 50A w
> akumulator. Bez wzdlędu na to czy Ci się to podoba czy nie podoba.
Prawo Ohma działa bez względu na to czy Ci się to podoba czy nie.
> Masz jeszcze
> jakieś pytania?
Skąd urodziłeś sobie pomijalny Rw akumulatora?
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Następne wpisy z tego wątku
- 09.12.10 20:07 kogutek
- 09.12.10 20:27 WS
- 10.12.10 00:13 kogutek
- 10.12.10 00:13 kogutek
- 14.12.10 21:56 WS
- 15.12.10 00:17 kogutek
- 15.12.10 00:36 WS
- 15.12.10 01:00 WS
- 16.12.10 00:42 WS
- 16.12.10 03:04 kogutek
- 16.12.10 21:00 WS
- 17.12.10 01:35 kogutek
- 17.12.10 09:28 WS
- 17.12.10 09:57 WS
- 17.12.10 12:01 Jakub Witkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=