-
Data: 2010-12-09 20:07:30
Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> kogutek wrote:
> >> On 5 Gru, 23:17, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:
> >>
> >>> Bl d wynikaj cy z niewiedzy popelnile . Wielko c pr du zale y od oporno ci
> >>> wewn tzrej alternatora i oporno ci wewn trznej akumulatora oraz ro nicy napi
> >>> pomi dzy akumulatorem a docelowym napi ciem ustalanym przez regulator.
> >> Opor alternatora pominmy (nie ma wplywu na ladowanie), jesli
> >> zalozeniem jest stale napiecie w instalacji (14-14.5V), to majac dany
> >> opor aku mozemy wyliczyc plynacy prad - i nie ma fizycznej sily go
> >> zwiekszyc nie zwiekszajac napiecia (a tego nie mozemy zrobic w
> >> istalacji samochodewej, gdzie wszystkie odbiorniki mamy polaczone
> >> rownolegle z akumulatorem)
> >>
> >> WS
> >>
> >> PS. ma prostownik wlasnej produkcji ;) i pod koniec ladowania jesli
> >> chce miec prad ~4A to napiecie o kilka V przekracza te 14.5V - w
> >> samochodzie prad ladowania spadnie praktycznie do zera w takiej
> >> sytuacji...
> >>
> > Nie znasz siê albo masz wiedzê garazow± powtarzan± przez
niedouczonych pseudo
> > mechanikow. W wyliczeniach mo¿esz pomin±c Rw akumulatora.
>
> Nie mo¿esz, bo jest znaczny.
>
> Pope³ni³e¶ b³±d na samym pocz±tku
zak³adaj±c liniowo¶æ oporu akumulatora.
>
> > Mo¿esz go potraktowaæ
> > jako gruby kabel miedziany.
>
> Nie mo¿esz.
>
> > Opór wenêtrzny alternatora ma kluczowe znaczenie.
>
> Tylko gdy pracuje na maksymalnym pr±dzie.
>
> > I
> > jest on wyliczalny i mierzalny. Typowy wynosi poni¿ej 0,1 oma i jest na
poziomie
> > 0,05 oma. Im alternator bêzdie mial wiêksza prêdko¶æ
obrotow± tym ten opor
> > wenêtrzy bêzdie wiêkszy bo zacznie dochodziæ sk³adowa
wynikajaca z impedancji.
> > 2,5 / 0,05 = 50. 50A da typowy i niezbyt du¿y alternator przy ró¿nicy
napiêcia
> > wynoszacej 2,5V. I jak nie ma wlazconych innych odbiornikow to wpompuje te 50A w
> > akumulator. Bez wzdlêdu na to czy Ci siê to podoba czy nie podoba.
>
> Prawo Ohma dzia³a bez wzglêdu na to czy Ci siê to podoba czy nie.
>
> > Masz jeszcze
> > jakie¶ pytania?
>
> Sk±d urodzi³e¶ sobie pomijalny Rw akumulatora?
>
> pzdr
> \SK
> --
> "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
> --
> http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Policz i się przekonasz. Jak skrzynka z pradem może dac 800A i napiecie na
zaciskach bezdie nie mniejsze niż 10V to znaczy że ma bardzo male Rw.
Kilkanaście albo i moze kilkadziesiąt razy mniejsze niż Rw alternatora. Znajdz
gdzies w necie prad zwarcia akumulatora i z niego obliczysz Rw. Mozna i je
wyznaczyć metoda doswiadczalna. Albo policzyć majac dany prad. Zebys nie napisal
ze sie migam. Policzylem pzred chwila dla pzrypadku kiedy produent wysmarowal na
obodowie prąd rozruchu 600A. Rw akumulatora w tym przypadku to 0,003 oma. To
najgorszy przypadek bo liczony przy -20 stopniach. Przy + 20 bęzdie z dzesięć
razy mniejsze Rw, bo opor wlasciwy elektrolitow maleje przy wzroscie
temperatury. 0,003 oma to dużo czy mało?
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 09.12.10 20:27 WS
- 10.12.10 00:13 kogutek
- 10.12.10 00:13 kogutek
- 14.12.10 21:56 WS
- 15.12.10 00:17 kogutek
- 15.12.10 00:36 WS
- 15.12.10 01:00 WS
- 16.12.10 00:42 WS
- 16.12.10 03:04 kogutek
- 16.12.10 21:00 WS
- 17.12.10 01:35 kogutek
- 17.12.10 09:28 WS
- 17.12.10 09:57 WS
- 17.12.10 12:01 Jakub Witkowski
- 17.12.10 18:55 kogutek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- OBD2 napięcie akumulatora
- Zasieg elektrykow
- Gwarancja na używane AUTO. Czy dziś WARTO?
- Komitet kolejkowy :-)
- #Motodziennik Używane - OGROMNE PRZEBIEGI - najlepsze silniki diesla i benzynowe ostatnio
- Dlaczego Heweliusz zatonął? Kulisy tragedii I Heweliusz. Prawdziwa historia #1
- Masz 20 sekund na poddanie się :)
- automat czy manual
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- brylant
- dziś ostatni raz
- pizza motorek
- HYUANDAI NIE POJEDZIE DALEJ! Potrzebuje PILNIE POMOCY!
- Sprężarka klimy
Najnowsze wątki
- 2025-11-08 Klip testowy, jak sie to używa
- 2025-11-08 Warszawa => Senior Cloud Engineer - AWS <=
- 2025-11-08 Pewnie za malo zarabial, to sie musial odstresowac
- 2025-11-08 Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- 2025-11-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-11-08 Gdańsk => Senior Software Developer C++ <=
- 2025-11-08 Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- 2025-11-08 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D
- 2025-11-07 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-11-07 Warszawa => C Programmer <=
- 2025-11-07 Warszawa => Starszy Programista C <=
- 2025-11-07 Warszawa => Senior Programmer C <=
- 2025-11-07 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-11-07 Warszawa => Programista C <=
- 2025-11-07 Warszawa => Asystent ds. Sprzedaży i Rozwoju Klienta <=




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei