-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
From: "kogutek" <k...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Date: Thu, 09 Dec 2010 20:07:30 +0100
Organization: Onet.pl
Lines: 70
Sender: n...@n...onet.pl
Message-ID: <0...@n...onet.pl>
References: <b...@b...softax.pl>
NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate.onet.pl 1291921650 24495 213.180.130.18 (9 Dec 2010 19:07:30 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 9 Dec 2010 19:07:30 +0000 (UTC)
Content-Disposition: inline
X-Mailer: http://niusy.onet.pl
X-Forwarded-For: 94.254.157.120, 10.174.28.56
X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.12)
Gecko/20101026 AskTbVD/3.8.0.12304 Firefox/3.6.12
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2333414
[ ukryj nagłówki ]> kogutek wrote:
> >> On 5 Gru, 23:17, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:
> >>
> >>> Bl d wynikaj cy z niewiedzy popelnile . Wielko c pr du zale y od oporno ci
> >>> wewn tzrej alternatora i oporno ci wewn trznej akumulatora oraz ro nicy napi
> >>> pomi dzy akumulatorem a docelowym napi ciem ustalanym przez regulator.
> >> Opor alternatora pominmy (nie ma wplywu na ladowanie), jesli
> >> zalozeniem jest stale napiecie w instalacji (14-14.5V), to majac dany
> >> opor aku mozemy wyliczyc plynacy prad - i nie ma fizycznej sily go
> >> zwiekszyc nie zwiekszajac napiecia (a tego nie mozemy zrobic w
> >> istalacji samochodewej, gdzie wszystkie odbiorniki mamy polaczone
> >> rownolegle z akumulatorem)
> >>
> >> WS
> >>
> >> PS. ma prostownik wlasnej produkcji ;) i pod koniec ladowania jesli
> >> chce miec prad ~4A to napiecie o kilka V przekracza te 14.5V - w
> >> samochodzie prad ladowania spadnie praktycznie do zera w takiej
> >> sytuacji...
> >>
> > Nie znasz siê albo masz wiedzê garazow± powtarzan± przez
niedouczonych pseudo
> > mechanikow. W wyliczeniach mo¿esz pomin±c Rw akumulatora.
>
> Nie mo¿esz, bo jest znaczny.
>
> Pope³ni³e¶ b³±d na samym pocz±tku
zak³adaj±c liniowo¶æ oporu akumulatora.
>
> > Mo¿esz go potraktowaæ
> > jako gruby kabel miedziany.
>
> Nie mo¿esz.
>
> > Opór wenêtrzny alternatora ma kluczowe znaczenie.
>
> Tylko gdy pracuje na maksymalnym pr±dzie.
>
> > I
> > jest on wyliczalny i mierzalny. Typowy wynosi poni¿ej 0,1 oma i jest na
poziomie
> > 0,05 oma. Im alternator bêzdie mial wiêksza prêdko¶æ
obrotow± tym ten opor
> > wenêtrzy bêzdie wiêkszy bo zacznie dochodziæ sk³adowa
wynikajaca z impedancji.
> > 2,5 / 0,05 = 50. 50A da typowy i niezbyt du¿y alternator przy ró¿nicy
napiêcia
> > wynoszacej 2,5V. I jak nie ma wlazconych innych odbiornikow to wpompuje te 50A w
> > akumulator. Bez wzdlêdu na to czy Ci siê to podoba czy nie podoba.
>
> Prawo Ohma dzia³a bez wzglêdu na to czy Ci siê to podoba czy nie.
>
> > Masz jeszcze
> > jakie¶ pytania?
>
> Sk±d urodzi³e¶ sobie pomijalny Rw akumulatora?
>
> pzdr
> \SK
> --
> "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
> --
> http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Policz i się przekonasz. Jak skrzynka z pradem może dac 800A i napiecie na
zaciskach bezdie nie mniejsze niż 10V to znaczy że ma bardzo male Rw.
Kilkanaście albo i moze kilkadziesiąt razy mniejsze niż Rw alternatora. Znajdz
gdzies w necie prad zwarcia akumulatora i z niego obliczysz Rw. Mozna i je
wyznaczyć metoda doswiadczalna. Albo policzyć majac dany prad. Zebys nie napisal
ze sie migam. Policzylem pzred chwila dla pzrypadku kiedy produent wysmarowal na
obodowie prąd rozruchu 600A. Rw akumulatora w tym przypadku to 0,003 oma. To
najgorszy przypadek bo liczony przy -20 stopniach. Przy + 20 bęzdie z dzesięć
razy mniejsze Rw, bo opor wlasciwy elektrolitow maleje przy wzroscie
temperatury. 0,003 oma to dużo czy mało?
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 09.12.10 20:27 WS
- 10.12.10 00:13 kogutek
- 10.12.10 00:13 kogutek
- 14.12.10 21:56 WS
- 15.12.10 00:17 kogutek
- 15.12.10 00:36 WS
- 15.12.10 01:00 WS
- 16.12.10 00:42 WS
- 16.12.10 03:04 kogutek
- 16.12.10 21:00 WS
- 17.12.10 01:35 kogutek
- 17.12.10 09:28 WS
- 17.12.10 09:57 WS
- 17.12.10 12:01 Jakub Witkowski
- 17.12.10 18:55 kogutek
Najnowsze wątki z tej grupy
- wrzesień
- jak się kupuje elektryczny?
- jak sprawdzić czy zerwałem gwint
- Wrześniowe promocje na ładowarkach
- KIA 2025r
- Rejestracja godna elektryka
- Koniec dopłat
- Odszkodowanie
- Fwd: Uprzejmie proszę o sprostowanie nieprawdziwej informacji w art. premium
- Polacy zbiednieli
- NOWE PRAWO NADCHODZI. KASKI I KARY DLA MŁODYCH KIEROWCÓW. DROGOWE ZERO
- Kiedyś to było. Muszę go mieć ;-)
- Efekt "chińczyków"? Szok! Mazda, VW i inni zaczynają obniżać ceny!
- będzie ten przeglad po nowemu?
- Grawitacyjny magazyn energii Mastera
Najnowsze wątki
- 2025-09-24 "Wybitna" inteligencja AI
- 2025-09-24 test stereo
- 2025-09-24 Bluetooth stereo
- 2025-09-24 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-09-24 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2025-09-24 Warszawa => BI Developer / Analityk BI <=
- 2025-09-24 Alior zmiana logowania
- 2025-09-24 Warszawa => Senior Microsoft Dynamics 365 Business Central Consultant
- 2025-09-24 Andżelika Borys odwiedziła [WIELKIEGO PATRIOTĘ - przyp. JMJ] Andrzeja Poczobuta w [białoruskiej - przyp. JMJ] kolonii karnej
- 2025-09-24 W USA budują pierwszą komercyjną elektrownię fuzji jądrowej
- 2025-09-24 W USA budują pierwszą komercyjną elektrownię fuzji jądrowej
- 2025-09-24 W USA budują pierwszą komercyjną elektrownię fuzji jądrowej
- 2025-09-24 W USA budują pierwszą komercyjną elektrownię fuzji jądrowej
- 2025-09-23 Re: Kolory już są
- 2025-09-23 paragony grozy