  • Data: 2024-02-29 13:19:49
    Temat: Re: Problemy z tankowaniem
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 29 Feb 2024 12:30:25 +0100, io wrote:

    > No bo nie ma sensu wozić ze sobą samochodu. On po jest by siebie nim
    > wozić.

    No własnie widzisz - nie. Samochod może być mi potrzebny na ostatnie
    km, gdy transport publiczny nie domaga. Albo do zwiedzenia okolicy
    na urlopie.
    A np z Wrocławia do Wiednia ruch chyba duzy, to można skomasować.

    > O ile oczywiście jest sens. Na dłuższych trasach zwykle nie ma.
    > To jest tylko przyssanie dupy do fotela w samochodzie. Normalnie
    > wsiadłbyś w cokolwiek by dotrzeć do celu, ale Ty to wiążesz z jeżdżeniem
    > i niczym więcej. Przecież jak sobie jedziesz na wycieczkę do Wiednia by
    > zwiedzić muzeum to nie wjedziesz tam samochodem.

    Ale ja nie jade do Wiednia na jeden dzien zwiedzic muzeum.
    Jakbym potrzebował ... to moze samolot, moze i pociąg.

    Ale ja np jade na tydzien na narty gdzies w Alpy.
    Albo do fabryczki 40km od Wiednia.

    Sprawdzonym rozwiązaniem są wypożyczalnie samochodów na lotnisku.
    Troche gorzej natomiast z wypożyczeniem na dworcu kolejowym :-(

    A kolejna sprawa - potrzebuje byc na jeden dzien w Gdyni, niech
    bedzie, ze w muzeum.
    Jest fajny samolot z Wroclawia, wylot np 6:30.
    Ale mam być co najmniej godzina przed odlotem na odprawie.
    5:30. Po nocy jedzie sie przez miasto, ale z domu musze wyjechac
    powiedzmy 4:50, żeby miec drobną rezerwę i nie trafic na służbistke
    "odprawe zamykamy 5:30, a nie 5:33".
    Wlasny samochod to duzy koszt parkingu :-(

    Mozna taksówką/uberem. Moze się nie spóżni.

    Sa nocne autobusy, ale np o 4:30, i trzeba dojsc do przystanku.
    Ale co zrobic o 4:35, jak ciągle go nie ma?
    Czekac, czy zamawiac taxi?
    Taxi przyjedzie, czy znów jest ryzyko?

    Na lotnisku o 5:30 nic nie działa, nawet nic nie przekąsisz.

    Lot szybki, z rozładunkiem sie chyba do 8:00 wyrobi.

    Potem trzeba jakos z "gdanskiego" lotniska do tej "Gdyni" sie dostac.
    Taxi? kolejna godzina?

    Ale samolot sie spóźnia 2h :-)

    Tymczasem google mówi, ze z Wroclawia do Gdyni jest 500km i czas
    przejazdu od 4:40. To jak wyjde z domu 4:50, to gdzies na 9:50 mogę
    liczyc na przyjazd.
    Choc prawde mowiac nie lubie tak.

    Może z czasem będa samochody same jechac, a ja będę odsypiał na
    fotelu, a prąd z wiatraków będzie tanszy niz benzyna :-)

    Pociag ma podobny rachunek, ale niby przespac się można ... i może nie
    okradną.

    > Tak samo z jednego
    > końca Polski na drugi, po plaży nie będziesz jeździł samochodem ani w
    > góry wchodził.

    Po plazy nie, ale po okolicy juz tak. Np na inną plaże.
    W górach też sie przydaje ... choc często przeszkadza.

    J.