  • Data: 2021-04-27 14:50:09
    Temat: Re: Procesor za -10 złotych. :)
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 27/04/2021 14:25, Marek wrote:
    > Powyższego nie chwytam. Po co blokować magistralę?? Urządzenie (node)
    > czytające temperaturę czegoś tam może nawet czytać ją raz na dobę, a
    > masterowi zwrócić natychmiast ostatni pomiar jak pyta (nie ważne kiedy
    > zrobiony). To logika mastera ma wiedzieć czy to pomiar aktualny czy nie.

    To inna warstwa latency.

    Ja mówie o przypadku: wysyaasz "daj temperaturę". I czekasz na
    odpowiedź, choćby ACK, bo soft po drugiejs stronie jest powolny. To czy
    ktos sobie temperaturę buforuje nie ma znaczenia, modbus po prostu
    wymusza czekanie aż ktoś łaskawie ruszy tyłek po drugiej stronei i odpowie.

    W międzyczasie mogło by iśc wiele więcej ramek do innych czujników, ale
    nie może.

    Teraz wyobraźmy sobie sytuację że Pani Halinka potknęła się o kabel od
    czujnika.

    Ile poczekamy? I dlaczego to blokuje magistralę?

    Ethernet nie blokuje, natomiast moze blokować *software* i to w dodatku
    tylko w kontekście tego jednego odczytu, reszta sobie bangla jak gdyby
    Pani Halinki nie było.