    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Procesor za -10 złotych. :)
    Date: Fri, 30 Apr 2021 12:45:55 +0200
    <s67gvs$fon$1@dont-email.me> <12ym0nliq00p.exty48pobju9$.dlg@40tude.net>
    <s68jvc$6vi$1@dont-email.me>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <s691a4$bnp$1@dont-email.me>
    <18m9907b15sr8$.1qrrwyssrbblk$.dlg@40tude.net>
    <s698ph$570$1@dont-email.me>
    <1i5l6bsnqvqwp.1uszly5dxekjp$.dlg@40tude.net>
    <s69nh1$okg$1@dont-email.me> <1zkgpt026jfn$.17e8mxfdqug72.dlg@40tude.net>
    <s6c2gv$vgv$1@dont-email.me> <l...@4...net>
    <s6f13d$ll8$1@dont-email.me> <1lgrkbwq5muas$.x57o4xo1jifo.dlg@40tude.net>
    <s6gg0g$8p0$1@dont-email.me> <1t0iimrednndm$.4ur9e9qyn7rm.dlg@40tude.net>
    <s6gibo$pe6$1@dont-email.me> <1...@4...net>

    On 30/04/2021 11:50, J.F wrote:
    > OK, ale w Boeingu jest jakis lepszy procesor, to moze i C jest
    > normalne.

    Nie wiem. Wiem jednak, że jest tam za dużo procesorów kontrolujących
    lot. Taka jest tendencja we wszystkim.

    > A moze tez harwardzki, i kod z 51 sie przydaje :-)

    Kod z '51 nigdzie się nie przydaje, poza Bytomiem i zegarem szkolnym.
    Może jeszcze jakiś modemach GSM, ale tam napisano go w średniowieczu i
    jest konsekrowany.

    > Latwiej zapanowac nad malym programem.

    Nie wydaje mi się, 64kB to 64 tysiące mozliwości spieprzenia czegoś.
    Weryfikacja formalna kodu nie będzie zastanawiać się ile masz pamięci
    RAM, bardziej ile masz stanów osiągalnych bez synchronizacji itd.

    > Owszem, ale potem przychodzi deadline, kontrola mowi "tego nie mozemy
    > wypuscic" a szef mowi "musimy" :-)

    Takie rzeczy nie mogą miec miejsca, jeśli mówimy o poważnym sofcie od
    którego zależy moje życie.

    > Poza tym jak programista sie skupi na kontroli, to moze tak napisac
    > program, ze testy przejdzie ...

    I dostaniesz dobry program, jesli testy są dobre.

    Jeśli testy są złe, wiele z nich można przejśc return 4;

    Od testów zależy najwiecej.

    > IMO - i tak jest niezle, ze przewiduje taki plik,

    W sensie że dziadostwo jest tylko o gram mniej dzadowskie ;) Widzę że
    cieszysz się z małych rzeczy ;)

    > A potem masz zadanie "redakcja nie chce png tylko jpg. Jak przerobic
    > setke zdjec z png na jpg" :-)

    I tutaj wchodzi make, cały na biało, razem z kilkoma innymi toolami w
    konsoli. Kończą, zanim Heniek odpali photoshopa i znajdzie w menu
    funkcje konwersji. Ale Heniek będzie potem gadał wszystkim że on robi to
    *prościej*, bo co łatwiejszego niż klikanie.

    Innymi słowy prototyp sobie robisz w czymbądź. Produkcję ... nie,
    produkcję potrafimy optymalizować narzędziami które pozoronie wydają się
    być trudne w użyciu, jak syntezą z makefile, której nie da się zrobić,
    bo Heńki. Błędne koło.