  • Data: 2021-01-05 17:00:44
    Temat: Re: Program do PCB
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-01-05 o 13:39, Krzysztof Gajdemski pisze:

    > Popieram. Jestem całkowicie zielony w temacie projektowania płytek, ale
    > raz potrzebowałem narysować większy schemat. Pierwszy raz skorzystałem
    > z KiCad-a (w zasadzie bez zaglądania do dokumentacji) i poszło
    > zaskakująco łatwo. W mojej opinii nie jest to program, z którym trzeba
    > walczyć.

    Trochę trzeba powalczyć jak się chce zrobić dokumentację (nie do
    wyprodukowania płytki tylko do zmontowania urządzenia).
    Na przykład generowanie BOMa jest pozostawione zewnętrznym skryptom i
    jak się ma jakieś swoje wymagania to albo trzeba ogarnąć taki skrypt i
    go zmodyfikować, albo szukać jakichś zewnętrznych narzędzi (są jakieś,
    ale nie znam).
    Ja miałem takie swoje wymagania dotyczące wyglądu rysunków płytek, że
    uznałem, że jedynym rozwiązaniem jest zmiana pewnych założeń co do
    footprintów - moje odbiegają od standardu KiCada (nie w kwestii tego co
    na płytce, ale wykorzystania innych warstw).
    P.G.