eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPrzekładnia koronowa › Re: Przekładnia koronowa
  • X-Received: by 2002:a05:6870:e283:b0:1e9:a0b3:1cce with SMTP id
    v3-20020a056870e28300b001e9a0b31ccemr5429049oad.2.1698184218760; Tue, 24
    Oct 2023 14:50:18 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a05:6870:e283:b0:1e9:a0b3:1cce with SMTP id
    v3-20020a056870e28300b001e9a0b31ccemr5429049oad.2.1698184218760; Tue, 24
    Oct 2023 14:50:18 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-1.dfn.de!n
    ews.dfn.de!npeer.as286.net!npeer-ng0.as286.net!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!
    news.xlned.com!peer03.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!
    news-out.google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.googlegro
    ups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Tue, 24 Oct 2023 14:50:18 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <0...@g...com>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com;
    posting-host=2a01:110f:1401:7400:31c5:a077:29db:9316;
    posting-account=OvpLHAoAAABw4mGhmmXBN7EFlRmDYKCy
    NNTP-Posting-Host: 2a01:110f:1401:7400:31c5:a077:29db:9316
    References: <f...@g...com>
    <0...@g...com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <e...@g...com>
    Subject: Re: Przekładnia koronowa
    From: WM <c...@p...onet.pl>
    Injection-Date: Tue, 24 Oct 2023 21:50:44 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 3314
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:49195
    [ ukryj nagłówki ]

    wtorek, 24 października 2023 o 22:07:58 UTC+2 Konrad Anikiel napisał(a):
    > On Wednesday, 6 September 2023 at 14:53:46 UTC+2, WM wrote:
    > > Spotkał ktoś taką przekładnię w praktyce?
    > > Czy jest lepsza od przekładni kątowej?
    > > https://wiki.freecad.org/FCGear_CrownGear
    > >
    > > W Wieliczce był kierat typu polskiego, o podobnej zasadzie pracy.
    > > https://www.kopalnia.pl/kopalnia-wiedzy/w-dol-i-w-go
    re-transport-pionowy-w-dawnej-kopalni-ebhh
    > >
    > Ja widziałem, wiele razy. W koreańskich frezarkach. Można w nich przestawić
    wrzeciono z pozycji poziomej do pionowej, a być może i da się zablokować w jakiejś
    pośredniej (skośnej), ale nie miałem potrzeby więc nie drążyłem :-) To są duże
    frezarki, zawsze wyglądały na wiekowe, znaczy swoje przeżyły i kupę żelastwa
    przerobiły, znaczy przekładnia jest trwała.

    Ciekawe

    Zdziwiłem się jak ją zobaczyłem, bo na samochodach się nie znam, więc raczej czegoś
    takiego wcześniej nie widziałem poza prymitywnymi kołami wiatrakowymi z drewnianymi
    kołkami, więc po inżyniersku nawet nie podobnymi. A potem pomyślałem że to znacznie
    lepsza konstrukcja od kół stożkowych, bo w ogranicznonej przestrzeni obudowy taka
    przekładnia daje znacznie większą średnicę podziałową, więc wychodzą mniejsze siły na
    zębach.

    Tu są przykłady zastosowań tych przekładni:
    https://de.wikipedia.org/wiki/Kronenrad#

    Rysunek poglądowy rozwiązań dla różnych kątów:
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1f/
    Kronenrad-Turm.png

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: