    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Sun, 7 Feb 2021 12:19:59 -0800 (PST)
    Subject: Re: Przenośny, uproszczony filesystem
    From: "M.M." <m...@g...com>

    On Sunday, February 7, 2021 at 8:57:46 PM UTC+1, heby wrote:
    > Nie chcę 1 mutexa na wszystko. Wątków dostepowych będzie wiele. Skoro fs
    > są używane praktycznie wyłącznie w środowiskach wielowątkowych, to
    > przypuszczam że nie jest to jakaś specjalnie trudna sprawa. Znowu: mam
    > jakieś pomysły, ale pewnie naiwne.

    Nie pytałem ile chcesz mutexów. Nie wiem do czego tej wiedzy potrzebujesz. Jak tej
    wiedzy potrzebujesz do zaprojektowania procesora - to ja nie pomogę. Mutex
    koncepcyjnie to prosta sprawa, jest gwarancja wykonania fragmentu kodu tak,
    jakby wykonywał go jeden wątek. Cechą specyficzna tego kodu jest zazwyczaj
    zliczanie ile wątków przeszło przez jakąś barierę. Ale jaką techniką trzeba napylić
    tranzystory aby to działało optymalnie - nie mam bladego pojęcia.

    > Ba, zerknąłem w kod kilku fs, ale ciezko znaleźc jakieś anstrakcje,
    > zazwyczaj się silnie zoptymalizowane i struktura traci sie w
    > optymalizacjach.

    Uroki optymalizacji... coś za coś.

    > Wolałbym gotowiec właśnie. W zasadzie to wolałbym tego w ogóle nie
    > pisać, tylko skupić się na pozostałem częsci apliakcji.

    > Tak naprawdę, tam jest kilka innych zagadnień, których gotowce
    > prawodpodobnie nie rozwiązują: np. defragmentacja w tle i powiązany z
    > nim trim prawdziwego pliku.

    Jeśli dysponujemy dodatkowym miejsce to defragmentuje się łatwo: odczytuje
    się kolejne pliki z jednego systemu i zapisuje do drugiego. Czasami warto
    zostawić trochę miejsca za plikiem do dopisania nowych danych... Bez konkretnego
    zastosowania trudno gdybać.