    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Przenośny, uproszczony filesystem
    Date: Mon, 5 Apr 2021 23:04:30 +0200

    On 05/04/2021 20:27, J-23 wrote:
    > Widać po twoich postach w tym wątku że próbujesz robić pewne rzeczy do
    > okola

    Tak, nie jest do zdecydowanie następna apliakcja do fakturowania.

    > pytanie po co?

    Zostało to wyjaśnione.

    > Moim zdaniem sięgasz zbyt głęboko. To co opisujesz
    > według mnie da się prosto.

    Więc jak?

    > Słowa typu "ogarniam nawet random access"

    Nie, to jest zwrócenie uwagi że "strumieniami" tego się nie ogarnia. To
    się ogarnia random access na rzeczywistym pliku. Razem z trim i kilkoma
    sztuczkami jak garbage collecting czy kompaktacja.

    > z Twojej strony z tego co napisałem bo coś chcesz stworzyć ale sam do
    > końca nie wiesz co

    *DOSKONALE* wiem co.

    > to ma być ale napewno nie będzie to nawet "wirtualny
    > filesystem" jak to sam nazwałeś

    Możesz się podeprzeć jakimś powodem, dlaczego to nie będzie wirtualny
    filesystem?

    > Chcesz budować Filesystem to pochwal się jak masz to ogarnięte do tej
    > pory

    Poczytaj wątek. Mam możliwosć schowania tego za abstrackją i aktualnie
    używam database. Ale database jest marną emulacją.

    > lub podejrzyj jak to jest budowane np w kodzie open source
    > przykładów w sieci jest sporo.

    Bardzo dobra rada. Problem w tym, że kod do większości filesystemów jest
    przesadnie zagmatwany aby można było wyłuskać z niego sensowne
    abstrakcje. A wiele oglądałem. Najzwyczajniej, produkcyjne filesystemy
    są optymalizowane a nie pisane po to aby je podziwiać.

    > Popraw mnie jeśli się myle ale twoja próbka kodu ma za zadanie (posłużę
    > się twoim nazewnictwem)
    > 1. Utworzyć FileSystem
    > 2. Zapisać jakieś dane
    > 3. Wysłać do urządzenia

    Nie.

    Ma pracować na 1 pliku, a w środku ma pozwalać na operowanie nieznaną
    iloscią plikó wirtualnych, dynamicznie je tworząc, kasując,
    powiększając, nadpisując. Mniej więcej to co robi normalny filesystem na
    normalnym dysku.

    Mała uwaga: to nie to samo co zamontowanie ext4 na loop. To ma być
    dynamicznie zmieniające rozmiar pliku rzeczywistego.

    Najbliższy koncept z tej okolicy to np. qcow2.

    > Tylko pytanie po co?

    Odpowiedź padła w tym wątku.

    > Niby coś tam wyjaśniasz niżej ale ja nadal nie widzę po tych
    > wyjaśnieniach powodu budowania własnego Filesystem

    Bo nie przeczytałeś uważnie.

    > Zamiast wykorzystać już jakieś gotowe rozwiązanie

    Zasugeruj jakie. Nie znajduje gotowych rozwiązań poza workaroudami jak
    bloby w db.

    > Ale jeśli twoim celem jest budowanie systemu plików by upakować kilka
    > plików w jedną strukturę jest pozbawione sensu bo to obecne systemy
    > plików robią bez problemu

    Interesujące, podrzuć jakiś filesystem który pakuje pliki do jednego
    pliku i pozwala na ich dynamiczne używanie jednoczesnie kompaktując plik
    fizyczny.