  • Data: 2021-04-06 19:41:28
    Temat: Re: Przenośny, uproszczony filesystem
    Od: J-23 <B...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021.04.06 o 18:01, heby pisze:

    > Niezupełnie, podpowadasz na razie banały.

    > Tak, dokładnie.

    Dobrze ze zacząłeś kumać przynajmniej to.

    > Dla przykładu to ja mam zapisywać obrazy dysku czy pliki? No wiec
    > podpowiem: pliki. Dużo plików. Po co mi kontener na obrazy dysku tym
    > bardziej że jest trywialny (poza trim, ale do ogarnięcia)?

    Podałem przykład VDI bo on w duzej części rozwiązuje twoje problemy. Nie
    jest to 100% rozwiązanie Twoich problemów ale myśle że w dużym stopniu
    by Ci pokazało jak można iść dalej

    > Ponieważ rozwiazuje to jakies zagadnienia spójności danych.

    > Cała reszta to duperele ;)

    Tylko Ci sie wydaje że to są duperele

    > Używasz słowa "format" tak ja by rozwiązywało wszelakie problemy :) A
    > potrafisz tym prostym parserem w javie odczytać *pliki* na *partycji* na
    > tym pliku obrazu dysku?

    bo koniec końców rozwiązuje Twoje problemy właśnie slowo "format" ale ty
    nie rozumiesz tego bo skupileś się na Filesystem

    > Znowu banał. Tak, to wszystko jest oczywiste. "Znając odpowiednie klucze
    > można rozszyfrować transmisje.". Tak, to bardzo pomaga.

    Nawet nie starasz się zroumieć tego co czytasz. Szkoda bo to pogłębia
    problem zamiast go zmniejszać

    > No tak, ale tłumaczysz komuś że procedury są tylko narzedziem do
    > zrobienia AI i dalej sobie powinien poradzić.

    Tlumacze że za pomocą strumieni musisz zbudować odpowiednia strukturę o
    czym pisałem już w pierwszym poście

    > No tak, ale to oczywisty banał. Dalej nie rozumiesz że *znacząco*
    > większym prolemem jest ta struktura i to jest problem algorytmiczny a
    > nie pierdołowatych strumieni.

    A ty nie rozumiesz że Twój problem został dawno rozwiązany i klucza do
    niego nikt ci nie poda na Grupie Dyskusyjnej bo jest to złożony problem
    i chcąc się dowiedzieć jak to można rozwiązać musisz niestety babrać się
    w źródłach jakiegoś projektu

    > Moim.

    O to dowiadujemy się o czymś zupelnie nowym :)

    > Aby przejść z raw image dysku na pojęcie wirtualnych plików, trzeba cioś
    > więcej niż fstream. To "coś" to filesystem.

    Odkrywczy jesteś tylko nie wiesz ze mieszasz pojęcia.

    Poczytaj co to jest System plików bo mam wrażenie że gdzieś po drodze
    szukania rozwiązania problemu sie pogubiłeś

    > Super, znowu banały. Tak, to wszystko mogę zrobić. Ale nijak z teo nie
    > wynika jaka algortmika stoi za stworzeniem, dzięki tym prostym
    > operacjom, wyższej warstwy abstrakcji jak "pliki".

    Wytłumacz może nam wszystkim po co ci tworzyć coś takiego jak "wirtualny
    plik" w swoim "wirtualnym systemie plikow"? Co ty budujesz symulator dysku?

    > :D Przepraszam ale ja się pogubiłem. Istnieje jakiś *standard* robienia
    > formatów plików który mnie poratuje? Jakaś dobra szkoła która magicznie
    > rozwiąże moje problemy? Wow. Niestety to tak nie działa. Twój "format
    > pliku" to właśnie ten filesystem.

    Pojecia "Format pliku" a "Filesystem" to są 2 różne pojęcia zrozum to.

    > Wrzuć.

    Jutro postaram się wrzucić

> [...]
    > nieistotna. Równie dobrze to może być kawałek RAMu albo nbd.

    > O to to! Najlepiej "formatu pliku filesystemu".
    >
    > Może problem polega na tym że traktujesz mnie jak idiotę i tłumaczysz że
    > programowanie polega na pisaniu procedur i używaniu fstream a resztę
    > magicznie dopisują wróżki? Jak byłbym wyjątkowo głupi, to bym filesystem
    > napisał samodzielnie. Obecnie mam już na karku kilka lat i zdaje sobie
    > sprawę z moich słabych kompetencji w tym temacie, więc pytam o radę. Nie
    > wykluczone że napiszę to samodzielnie, ale... doświaczenie podpowiada że

    Jakbyś chwile pomyślał to byś się zastanowił i napisał nam wszystkim
    czego ty tak naprawdę potrzebujesz. Bo Filesystem to

    - Katalogi
    - pliki
    - uprawnienia
    - dodawanie/usuwanie pliku/katalogu

    itd

    a mam wrażenie że tobie jest to zbędne po tym co opisujesz

    PS. Poszukaj w necie swego czasu byl dostępny opis FiieSystem Fat16 i
    może wtedy zrozumiesz różnice między formatem pliku a filesystem

    Pozdrawiam
    J-23