    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Przenośny, uproszczony filesystem
    Date: Tue, 6 Apr 2021 20:17:40 +0200

    On 06/04/2021 19:57, J-23 wrote:
    > Zrobili na bazie danych i dobrze ale ty nie widzisz już tego że baza
    > danych i "GC" o ktorym mówisz leżą zupełnie w innej warstwie programowej

    No ale zrobili to GC na bazie czy nie zrobili? Twierdzisz że GC to tylko
    na pamięci, a tutaj banda nieświadomych świrów zrobiła na plikach.
    Bezczelni.

    > Gdyby tak było jak mowisz plik z bazą od Fireberda zmniejszałby się po
    > usunięciu rekordu a tak nie jest.

    Przecież nie musi. GC może zwolnić miejsce na nowe dane, np w ciągłym bloku.

    Ja chce zamiast tego relokować sektory i trimować końcówkę pliku.

    Niewielka różnica.

    > Ja doskonale rozumiem po co Ci GC

    Przed chwilą on nie istniał w kontekście pliku. Ewoluujesz. To dobrze.

    > problem w tym że ty nie rozumiesz że
    > projektując czy to Filesystem czy strukture pliku nie ma on kompletnie
    > znaczenia.

    Ja ogólnie nie rozumiem moich pomysłów, dlatego oczekuje aby ktoś mi
    wyjaśnił że czegoś nie rozumiem ponieważ on czegoś nie rozumie. Typowy
    usenet.

    > Ma znaczenie tylko przy usuwaniu zawartości a to jest juz operacja która
    > do struktury ma się jak piesc do oka na etapie projektowania struktury

    Tak, oczywiście. Albo nie. W sumie nie wiem. Chyba zlaeży od tej
    mitycznej "struktury" którą można załatwić strumieniami.

    > A robileś chociaż jakieś testy by spróbować jak to wychodzi? Bo zapisać
    > te punkty tworząc odpowiedni format nie ma z tym większego problemu.

    "Jak Pan użyje procedur to można napisać dowolne AI do sterowania
    promami kosmicznymi. Proszę".

    > Problem jest w tym że nie wiem co zapisujesz więc mogą być problemy
    > wydajnościowe

    Znikome. Przy sprytnej obsłudze wirtualnego FS można założyć, że duże
    bloki danych mogą być ułozone jeden po drugim. Jak się ma GC to czemu
    nie defragmentację w tle.

    > Nie i tutaj się nie zgodzę ale to już czysty spór o nazewnictwo co tutaj
    > na Grupie jest bezcelowe

    Od dłuższe chwili spieramy się o to czy "format" i "filesystem" to to
    samo. Myślę że ludzkośc czeka na to rozstrzygnięcie, nieciepliwie. To
    esencja usenetu. Spierać się o to kto bardziej nie rozumie przedmiotu sporu.