  • 31. Data: 2021-11-20 12:03:50
    Temat: Re: Przetwornica na kilkanaście transformatorów
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Saturday, November 20, 2021, 8:40:44 AM, you wrote:

    > Do testów biurkowych użyłem LM5101, bo pierwszy wpadł w ręce. Żadnych

    To niezależne drivery, bez blokad i ustalenia czasu martwego...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 32. Data: 2021-11-20 16:31:57
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > To niezależne drivery, bez blokad i ustalenia czasu martwego...

    Czas martwy sobie generuję już w samym sygnale, bo to jest trywialne w
    VHDL. A że moje eksperymenty obejmują również przetwornice current-fed,
    to drivery muszą mieć możliwość pracy z ujemnym czasem martwym. Stąd
    posiadam akurat takie. LM5102 i zwłaszcza LM5104 powinny Ci bardziej
    pasować.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 33. Data: 2021-11-20 17:21:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Saturday, November 20, 2021, 4:31:57 PM, you wrote:

> [...]
    > VHDL. A że moje eksperymenty obejmują również przetwornice current-fed,
    > to drivery muszą mieć możliwość pracy z ujemnym czasem martwym. Stąd

    Mamy inne potrzeby - ja szukam prostych i tanich, samodzielnych
    rozwiązań sprzętowych, które mógłbym zaproponować klientowi zamiast
    gównianych push-pull z 12V na TL494.

    > LM5102 i zwłaszcza LM5104 powinny Ci bardziej pasować.

    Ładne cacko :)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 34. Data: 2021-11-20 21:30:22
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Mamy inne potrzeby - ja szukam prostych i tanich, samodzielnych
    > rozwiązań sprzętowych, które mógłbym zaproponować klientowi zamiast
    > gównianych push-pull z 12V na TL494.

    AUIR2085?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 35. Data: 2021-11-27 19:03:46
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Mamy inne potrzeby - ja szukam prostych i tanich, samodzielnych
    > rozwiązań sprzętowych, które mógłbym zaproponować klientowi zamiast
    > gównianych push-pull z 12V na TL494.

    No to potwierdzam: IR2085 + PSMN013-40VLDX działa genialnie.
    Dałem 47p/47k, co daje 251kHz. Jedyny minus to zabezpieczenie nadprądowe
    w IR2085, które aktywuje się dopiero przy 300mV. Przy prądzie pobieranym
    rzędu 1A daje to 300mW strat, co mnie boli. Trzeba albo dać INA203, albo
    uprawiać rzeźbę ludową z lustrami prądowymi:

    https://i.postimg.cc/m2V91WYq/current-sensor2.png

    Masz lepszy pomysł?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 36. Data: 2021-11-27 22:48:03
    Od: M M <m...@g...com>

    sobota, 27 listopada 2021 o 19:03:58 UTC+1 Piotr Wyderski napisał(a):
> [...]
    > rzędu 1A daje to 300mW strat, co mnie boli. Trzeba albo dać INA203, albo
    > uprawiać rzeźbę ludową z lustrami prądowymi:

    Dzielnikiem na 2 rezystorach dodać 100-150 mV na wejściu komparatora? Pogorszy się
    niestety dokładność ustawienia progu ograniczenia, jak temat jednostkowy to dzielnik
    można dobrać. Stosowałem przy UC384x, zasilając dzielnik z napięcia wejściowego co
    dawało przy okazji trochę kompensacji feed-forward.

    Inna opcja - mały przekładnik prądowy, ale to chyba raczej przy większych mocach
    (zajmie sporo miejsca).

  • 37. Data: 2021-11-28 23:25:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Saturday, November 27, 2021, 7:03:46 PM, you wrote:

    > No to potwierdzam: IR2085 + PSMN013-40VLDX działa genialnie.

    Stałe wypełnienie, brak możliwości regulacji...

> [...]
    > rzędu 1A daje to 300mW strat, co mnie boli. Trzeba albo dać INA203, albo
    > uprawiać rzeźbę ludową z lustrami prądowymi:

    Użyć MOSFETów z wyjściem prądowym ;) A poważniej - można podciągnąć
    napięciem z bramki i zbić konieczny spadek do połowy, 1/4 mocy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 38. Data: 2021-11-29 18:44:23
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Stałe wypełnienie, brak możliwości regulacji...

    I dokładnie to chodzi. Każdemu wedle potrzeb. :)

    > Użyć MOSFETów z wyjściem prądowym ;)

    Nie przyjęły się zbytnio, ku mojemu zdumieniu.

    > A poważniej - można podciągnąć
    > napięciem z bramki i zbić konieczny spadek do połowy, 1/4 mocy.

    Testowo dałem INA203 i pomimo montażu na pająka sprawdza się znakomicie.
    Do tego są dwa komparatory i referencja 1.2V, więc banalnie można zrobić
    OCP i OVP, a przy odrobinie pomysłowości uwolnić je do innych zadań.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 39. Data: 2021-11-30 12:26:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    > I dokładnie to chodzi. Każdemu wedle potrzeb. :)

    Di tego wystarczy IR2153 :P

    > Nie przyjęły się zbytnio, ku mojemu zdumieniu.

    Trochę ich jest. Gorzej z dopasowaniem do potrzeb...

    > Testowo dałem INA203 i pomimo montażu na pająka sprawdza się znakomicie.
    > Do tego są dwa komparatory i referencja 1.2V, więc banalnie można zrobić
    > OCP i OVP, a przy odrobinie pomysłowości uwolnić je do innych zadań.

    Przekombinowane. To już wolałbym przekładnik prądowy na malutkim
    rdzeniu

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 40. Data: 2021-12-01 13:26:27
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Co to za cudo i możecie rzucić jakimś symbolem?

    --
    Janusz