eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRF-HarvesterRe: RF-Harvester
  • Data: 2025-10-18 13:48:06
    Temat: Re: RF-Harvester
    Od: ??x??(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 16.10.2025 o 20:51, heby pisze:

    >>> Panel w pochmurny dzień vs słoneczny dzien daje 10%. Nie wiem skąd
    >>> masz 1%, to nie jest prawda. Albo źle zrobiona przetwornica, której
    >>> nie chce się pracować przy małej mocy. Sam panel niewiele tu winny.
    >> Mylisz się. Piszę całą prawdę i tylko prawdę :) Wiem bo mam takie
    >> panele i są pod CIĄGŁĄ kontrolą w aplikacji z logiem.
    >
    > Ja również. Wydajność z zachmurzeniem pełnym to dokłądnie 10% wydajności
    > w pełnym słońcu, co bardzo ładnie widać na wykresach, któe obserwuje od
    > wielu lat na własnej elektrowni.

    Sądzę że znów lecisz "po bandzie" i jak zwykle mylisz pojęcia.
    Zachmurzenie dla mnie jest wtedy, kiedy w dzień włączają światła mijania
    w samochodach.
    To uznaję jako zachmurzenie, które utrzymuje się jesień/zima w
    większości, co obserwuję od lat. Na dodatek mylisz nadal pojęcia, bo
    bierzesz dane "ogólne" ze stada paneli PV z apki od falownika, gdzie
    dane są często bardzo niedokładne. Ja mam wręcz "laboratorium" na taki
    pomiar dla dwór różnych instalacji, czyli jeden panel + przetwornik MPPT.
    Omawiany panel ma moc 300W i prąd ok 8A i napięcie 40V w pełnym słońcu.
    Podłączony jest do przetwornika MPPT i dokonywane są pomiary w czasie
    rzeczywistym, wsparte osobnym, drugim pomiarem napięcia i natężenia,
    czego u siebie nie posiadasz, logowane do pliku. Tutaj masz LOG z
    amperomierza ostatniego tygodnia, gdzie było takie zachmurzenie o jakim
    piszę:
    https://i.imgur.com/NEvnDrY.png gdzie średnia z tego panelu to 0,31A
    (mam tam miano C a nie A bo to kanał termometru adoptowany do
    amperomierza). W porywach było nawet 8A ale bilans jest prawidłowy, co
    dokładnie pokazuje, ze jest to 1%. Jak masz obiekcje, to tutaj fotka
    "rozdzielni" gdzie wskaźnik LED pokazuje prąd i napięcie płynące
    bezpośrednio z panelu oraz przetwornik MPPT (nie PWM) dobrej marki +
    osobno woltomierz LCD i amperomierz LCD do pomiaru instalacji PO
    przejściu przez MPPT.
    https://i.imgur.com/0o9NYUr.jpeg . Lepszego zestawu do pomiaru nie
    posiadasz. Inna sprawa, że porównujesz swoje PV eksponowane na otwartej
    przestrzeni idealnie wykierowane na południe, do plecaka, gdzie pieszy
    idzie na południe w zachmurzony dzień, nawet po polu a panel ma
    skierowany na północ i do tego prawie w pionie :) Teraz już łapiesz jaką
    bzdurę opisujesz?


    > Nie musisz, ja wiem ile dają panele w pochmurny dzień, mam to na żywo w
    > podglądzie i przypuszczam z jakiej przyczyny Tobie nie dają tego co mi
    > dają.

    Wyżej wskazałem jak bardzo się mylisz :)
    >> Nawet Ci się opisu nie chciało poczytać.
    >
    > Przeczytałem i dowiedziałem się że w podziemnych liniach metra nie ma
    > zasilania.
    >
    > Autor tego bełkotu nie ma pojęcia co pisze. Energia do ich napędu będzie
    > się brała z baku kierowców, będzie nieużyteczna i dostępna w miejscach,
    > gdzie jest już zasilanie (np. oświetlenie).

    No dobra. Nadal nie załapałeś, że nawet człowiek, który idzie, produkuje
    dość dużo energii, które się marnuje bezpowrotnie ale tego nie widzisz.

    Taki przykład. Żeby podnieść nogę o wadze 10kg, musi użyć swojej siły.
    Noga o wadze 10,1 kG (100g to mechanizm) wymaga niewiele więcej tej
    siły. Natomiast opuszczanie tej nogi, praktycznie jej nie wymaga ale
    tutaj następuje istotna STRATA tej energii (ok 1W) którą można
    harvestować z harvestera mieszczącego się w bucie przy nacisku. Czysta
    rekuperacja, zamiast baterii. Teraz łapiesz?
    >> Chyba jednak nie, bo darmowa energia wiatru z jadących samochodów to
    >> jednak jakiś potencjał.>
    >
    > Ona nie jest darmowa. Jeśli postawisz takich turbin pierdyliard na
    > drodze, wzrośnie zużycie paliwa tych samochodów, ograniczysz widoczność,
    > wygenerujsze szum, dostaniesz pieryliard elementów mechanicznych
    > wymagających serwisowania.

    Aha, czyli jadąc samochodem przez las, gdzie rosną drzewa przy drodze,
    mój samochód zaczyna palić więcej niż w otwartej przestrzeni. Jakieś
    wsparcie tej teorii posiadasz?
    [...]
    >> Mam akurat takie czujniki na wentylach przy oponach w aucie.
    >
    > Ciężko to nazwać sensownym zastosowaniem, bo baterie w tych czujnikach
    > wytrzymują 10 lat i da się je lub baterię (choć czasem kombinując)
    > wymienić przy okazji zmiany opony.
    >
    >> Mierzą ciśnienie i temperaturę.
    >
    > Coś mi się wydaje, że mierząc róznice prędkości obrotowej opon można też
    > zgadnąć jaką mają średnicę i pośrednio ciśnienie. W gruncie rzeczy
    > wykrycie sytuacji niebezpiecznej jest raczej proste, bez czujników
    > innych niż ten który już jest do ABS/ESP.
    >
    >> mają baterię. Wystarczy jednak żeby ktoś  wpakował tam harvestera,
    >> który wykorzystuje energię z obracającego się koła i ładuje kondzia,
    >> żeby nie było aku.
    >
    > W Lagunie II wytrzymały ponad 10 lat na CR2032, a potem można było
    > wydłubać baterię i włożyć nową. Nie ma taki harvester kompletnie śladu
    > sensu.

    Moje baterie zdechły po 3 latach...ale nie mam Laguny.

    Inna sprawa. Mam opony całoroczne jak i zmieniam opony (3 samochody).
    Ostatnio musiałem jednak dopompować WSZYSTKIE CZTERY opony, bo latem
    miałem tam 2,6Atm a jak temperatura spadła do obecnej to mam 2,1Atm i
    zaczęły piszczeć na rondzie oraz ciężej się prowadzi, pomimo wspomagania
    + zwiększone zużycie paliwa. Dopompowałem do 2,5Atm i tak jest co roku w
    każdym z aut.
    Musisz jednak zagrać w Lotto, skoro u Ciebie nie ma żadnych zmian, nawet
    przy zmianie temperatury :)

    --
    Pixel(R)??
    Albo PiS albo Polska

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: