  • Data: 2022-05-30 18:43:23
    Temat: Re: Redmi Note 9 pro po aktualizacji...
    Od: a...@p...com szukaj wiadomości tego autora

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 30 May 2022 12:20:57 +0200
    doszła do mnie wiadomość <t725q8$tr0$1@gioia.aioe.org>
    od trybun <M...@j...cb> :

    >Czysta potałość z telefonów bez zewnętrznego systemu, tak wtedy
    >określano pamięć - ROM. W smartfonach nie ma tej pamięci jasno
    >zdefiniowanej, dużo producentów i sprzedawców posługuje się starą nazwą
    >ROM. Chcesz używać swojej nazwy? Jeżeli będzie w miarę po polsku nazwana
    >to bardzo chetnię i ja takiej nazwy będę używał w korespondencji z Tobą.

    Jesteś w mylnym błędzie, jak sama nazwa wskazuje, ROM(Read Only
    Memory) to, tłumacząc, pamięć tylko do odczytu i bez możliwości
    zapisu, jest jeden rodzaj pamięci, którą można tak nazwać, jest to
    pamięć tworzona w procesie produkcji za pomocą specjalnej fizycznej
    maski, maska określa gdzie w matrycy pamięci ma być bit zero, a gdzie
    jeden(gdzie w matrycy jest połączenie, a gdzie go nie ma), tego typu
    pamięć możesz mieć i w smartfonie(w procesorach przykładowo jako
    pamięć zawierającą mikrooperacje) ale dostępu do niej nigdy nie
    dostaniesz. Zawartości takiej pamięci po wyprodukowaniu scalaka nie da
    się zmienić, z tego powodu nazywa się to ROM(read only memory, na
    nasze pamięć tylko do odczytu).
    Zapamiętaj, ROM to pamięć programowana maską przez producenta.
    Inne typy pamięci pozwalają na modyfikacje, czy to tylko częściowo czy
    w pełnym zakresie, ale pozwalają.
    Natomiast ROM w slangu androidowców to firmware(oprogramowanie
    układowe, system operacyjny itp), firmware zapisuje się w pamięci
    Flash, więc w pamięci, którą jak najbardziej można modyfikować mając
    odpowiednie uprawnienia.
    Oczywiście uprościłem, więc proszę się nie czepiać, to na potrzeby
    Trybuna.

    >Nie, szacunek to jest cos na co trzeba sobie zasłużyć, samo bycie
    >przodkiem nie szacunku nie może, nie powinno gwarantować.

    Nie wiem co jest lepsze, bycie przodkiem czy tyłkiem.

    Szwambuł Trantiputl
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy