  • Data: 2019-09-23 16:41:16
    Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    .

    > Quick Basic ? Jakos ominalem, ale o ktorym roku/wersji piszecie ?

    Aż sięgnąłem po dyskietkę z MS-DOS 5.0 żeby sprawdzić:
    MS-DOS QBasic v1.0, 1991.

    > Pierwszych nie podejrzewam o takie wodotryski.

    To właśnie była pierwsza wersja, jeśli chodzi o QBasic. Poprzednikiem był
    GW-BASIC (czasem nazywany BASICA), ten faktycznie żadnych wodotrysków nie
    miał - jedyną zaletą (dla mnie) było to, że przesiadka z ATARI-BASIC była
    całkiem bezbolesna.

    > Natomiast w tych Turbach Borlanda to sie IMO bardzo przyjemnie pisalo.

    Tak, teraz, po 30 latach się zgadzam. Ale wtedy - uruchomiłem tc.exe, i
    co dalej? Nie miałem pojęcia że program musi zaczynać się od main(), że
    aby wyświetlić hello world trzeba zrobić include <stdio.h>, a te
    wszystkie parametry dot. modeli pamięci to już w ogóle były poza moim
    zasięgiem. Opisuję tutaj oczywiście szczególny przypadek (mój),
    nastolatka który w latach '90 dostał PC z trzeciej ręki, do tego kilka
    dyskietek, i musi sobie radzić sam, bez dostępu do jakiejkolwiek
    literatury czy kogokolwiek obeznanego w temacie. A doświadczenie miał...
    z Atari 800XL, na podstawie manuali załączonych do sprzętu.
    QBasic dało się ogarnąć mając wyłącznie dostęp do uruchomionego
    qbasic.exe. Z Turbo C (czy nawet Turbo Pascalem) tak różowo nie było.

    > Przyszlosc nastapila - helpa w Excelu bez internetu nie dostaniesz :-(

    Ano właśnie - bo ta cała przyszłość powinna była się zatrzymać w 1994 :)
    Potem to już tylko degeneracja.

    Mateusz