-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: "Rower pojawił się nagle"
Date: Sat, 7 Oct 2017 11:49:49 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 113
Message-ID: <ora7vs$jnl$1@node2.news.atman.pl>
References: <59d4d621$0$15193$65785112@news.neostrada.pl>
<or38u8$rbk$1@node1.news.atman.pl> <or3cgi$ur6$1@node1.news.atman.pl>
<59d690fb$0$15204$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@4...net>
<or8ccq$17p$1@node2.news.atman.pl>
<xhqytf68y95c$.3gr6sakyref5.dlg@40tude.net>
<or9ov7$37t$2@node1.news.atman.pl>
<19lfxz3fpbltr$.mt6kood3n7gq$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1507369788 20213 83.142.196.21 (7 Oct 2017 09:49:48 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 7 Oct 2017 09:49:48 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.3.0
In-Reply-To: <19lfxz3fpbltr$.mt6kood3n7gq$.dlg@40tude.net>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2615990
[ ukryj nagłówki ]W dniu 07.10.2017 o 11:09, Tomasz Pyra pisze:
>> Tak dokładnie to nie zbliżającym się a nadjeżdzającym.
>
> Na skrzyżowaniu równorzędnym "nadjeżdżającym", na drodze z pierwszeństwo
> "zbliżającym".
Tak czy inaczej masz ustąpić na skrzyżowaniu. A nie przed ani za, czy obok.
>> Nie ma co rozklimiać - jak pisałem - ma
>> pierwszeńśtwo na przejeździe, to ma - na chuj drążyć temat:P
>
> Interpretacja prawa wymaga żeby właśnie rozkminiać dlaczego ustawodawca
> ileś tam razy użył "nadjeżdżającego"/"zbliżającego", a raz "znajdującego
> się na".
Nie wymaga - jest jasno napisane, że na przejeździe ma pierwszeństwo.
Jakby ustawodawca chciał napisać, że ma pierwszeństwo pod warunkiem, ze
jezdnią nic akurat nie jedzie, to by napisał "jest obowiązany ustąpić
pierwszeństwa".
>>> Czyli w tym wypadku, nim rowerzysta znajdzie się na przejeździe, wydaje się
>>> że należy stosować przepisy ogólne.
>>
>> I co te przepisy mówią? Zdaje się, że kierowca ma zachować szczególną
>> ostrożność - pytanie po co - może żeby zauważyć rowerzystę, któremu ma
>> ustąpić pierwwszeństwo?
>
> Art 25.3 - również poza skrzyżowaniem trzeba ustąpić pierwszeństwa
> nadjeżdżającemu z prawej strony. To jedyne przepisy regulujące
> pierwszeństwo które pozostają.
Chcesz powiedzieć, że masz ustąpić (zawczasu) zbliżającym sięz prawej
strony, a ci z lewej to tylko jeśli się na wydrę władują?
> Choćby taki przykład - do przejazu zbliża się jednocześnie rowerzysta i
> kierowca. Za chwilę się zderzą. Rowerzysta w ostatniej chwili to zauważył i
> został zmuszony do hamowania.
> Kierowca nie popełnił wykroczenia, bo rowerzysta nie _miał_ wtedy
> pierwszeństwa. Ale gdyby się jednak zderzyli, to byłaby wina kierującego
> samochodem, bo wtedy rowerzysta nabyłby pierwszeństwo.
Normalnie pierwszeństwo Heisenbera - nie określone dopóki się nie
pierdolniesz;)
> Czyli obecny stan prawny robi z tej sytuacji "ruską ruletkę" - kierowca
> może zmusić rowerzystę do hamowania, ale gdyby rowerzysta nie wyhamował, to
> będzie wina kierowcy.
Nie proponuję ci tego sprawdzać w praktyce. Jak zaczniesz się tak
tłumaczyć, to obstawiam że zatrzymają ci prawko i będziesz się w sądzie
tłumaczył dalej ze swoją interpretacją, że wolno ci zmuszać rowerzyów
przed przejazdami do hamowania i jest oczywistym, że taka była intencja
ustawodawcy:)
> Te przepisy conajmniej nie pasują do obecnie budowanej infrastruktury.
> Bo przepisy dają drogom rowerowym duże prawa, a tymczasem drogi rowerowe i
> przejazdy budowane są z zamysłem że rowerzysta to "pieszy na kółkach".
> Nie mówiąc o zupełnym braku świadomości wśród kierowców (a również
> rowerzystów).
Po jest zupełnie inna sprawa. I tu się z tobą zgadzam - Natomiast nie
rozmawiamy o infrastrukturze, a o mentalności ludzi, którzy z prostego
zapisu (rowerzysta ma pierszeństwo na przejeździe) robią nie wiadomo
jakie kombinacje, żeby im wyszło, że tak naprawdę nie ma. Jeszcze raz -
jakby ustawodawca chciał napisać "ma pierwszeńtwo jak ktoś go łaskawie
przepuści", to by napisał "ma ustąpić pierwszeństwa". Nie ma co
rozklimiać i już.
> Moim zdaniem dobrym pomysłem na jakieś bezpieczne pogodzenie wszystkich
> byłby algorytm, gdzie rowerzysta nie może ładować się bezrefleksyjnie na
> drogę między samochody, ale jeśli rowerzysta zatrzyma się przed przejazdem,
> to wtedy samochody mają obowiązek się zatrzymać i go przepuścić.
> I tak samo piesi na przejściach.
Moim zdaniem to dobrze by było robić po prostu pasy rowerowe a nie
"ścieżki". Tak naprawdę cała ta akcja ze ścieżkami spowodowała, że
rewerzyści są traktowani jeszcze mniej poważnie.
>> Ustawodawca nie określił jakimi
>> środkami masz się posłużyć, żeby ocenić czy rowerzysta znajdzie się na
>> przejeździe - ja polecam metodę Sherloka - jak jedzie w stronę
>> przejazdu, to pewnie po to, że chce przejechać.
>
> No zauważ że jest to jedyne miejsce w PoRD które by wymagało zgadywania.
Nie ma nic do zgadywania. Naprawdę. A kodeks wymaga "zgadywania" w wielu
miejscach - masz zachować odstęp 1 metr - a skąd masz wiedzieć że
zachowałeś 100 cm a nie 95? Masz pierwszeńswo przed "drogami
niepublicznymi" a skąd masz wiedzieć czy publiczna czy nie? Rowerzysta
do 10 lat jest pieszym a skąd masz wiedzieć czy ma 9 i wolno mu
przejżdzać po pasach czy ma 11 i powinieneś go rozjechać, bo mu nie
wolno;)? itd. Naprawdę nie posuwaj się do absurdu zastanawiając się czy
rowerzysta jadący ścieżką w stronę przejazdu robi to bo chce nim
przejechać czy cię troluje.
> Całą resztę prawa stosuje się "tu i teraz".
> A na przejazdach rowerowych należy się zastanawiać co by było gdyby tu było
> w przyszłości przedszkole z przyszłości?
Nie musisz się zastanawiać - po prostu masz ustąpić pierwszeństwa. Jak
nie umiesz bez zastanawiania się, to... no nie musisz prowadzić, albo
może da się jakoś objechać ten przejazd, skoro nie możesz ogarnąć;)
Naprawdę - nie ma sensu mnożyć bytów ponad potrzebę - masz ustąpić i
tyle. Jak chcesz kombinować, to po prostu napisz, że nie masz ochoty
ustępować i lecisz sobie w chuja, ale nie próbuj robić z siebie i innych
idiotów argumentami z d4;)
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 07.10.17 16:08 Tomasz Pyra
- 07.10.17 21:13 Shrek
- 07.10.17 21:48 Tomasz Pyra
- 07.10.17 22:07 Shrek
- 07.10.17 23:59 Tomasz Pyra
- 08.10.17 09:19 Shrek
- 08.10.17 12:24 mk4
- 08.10.17 14:39 Akarm
- 08.10.17 15:51 Shrek
- 08.10.17 19:13 Akarm
- 08.10.17 19:37 Shrek
- 08.10.17 19:38 p...@g...com
- 08.10.17 19:52 J.F.
- 08.10.17 19:51 Tomasz Pyra
- 08.10.17 20:53 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
Najnowsze wątki
- 2025-07-25 Re: Boeing Bad Dream (Koszmar) Liner rozbity w Delhi ...
- 2025-07-24 Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Teoria Organizacji w Ujęciu Totaliztycznym - NOWA MONOGRAFIA
- 2025-07-24 Warszawa => MENA New Business Manager <=
- 2025-07-24 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-24 Fundacja Wolność od Religii domaga się wyjaśnień ws zawierzenia Powiatu Wschowskiego Maryi Królowej Polski
- 2025-07-23 Teoria Organizacji w Ujęciu Totaliztycznym - NOWA MONOGRAFIA
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=