  • Data: 2020-09-06 09:30:56
    Temat: Re: Ruskie tranzystory mocy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 6 Sep 2020 09:08:17 +0200, Piotr Wyderski napisał(a):

    > Nie jest to wykluczone, ale w sumie to skąd wiesz, że inni nie mieli
    > podobnych rozwiązań? Od zawsze istniały elementy "restricted use", do
    > których się producent nie przyznawał, albo co najmniej nimi nie chwalił.
    > Jak o nie pytałeś, a nie byłeś z Raytheona czy innego Thales Group, to
    > znaczy, że ruski wywiad Cię przysłał. ;-)
    >
    > Mikrofalowych tranzystorów z GaN do radaru też "tak sobie" nie

    Mikrofalowe do radaru, a tu jakby "zwykle tranzystory".
    Do zasilacza, do wzmacniacza ...

    > zobaczysz. Druga sprawa: nawet w domenie publicznej są informacje, że w
    > wielu współczesnych atomowych okrętach podwodnych powierzchniami
    > sterowymi sterują wzmacniacze magnetyczne. W myśliwcu Gripen też:
    >
    > https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:12312/FU
    LLTEXT01.pdf
    > strona 38. Panie, jaki kilowatowy tranzystor?

    Ciekawe. o niezawodnosc poszlo, czy o brak odpowiednich tranzystorow w
    czasach projektowania ? Czy o prace w temperaturach -80 +100 C ?

    Jeszcze bym cos napisal o pradzie zmiennym, ale wedle opisu to
    zasilacz DC.

    Chociaz ... w tym publicznym schemacie zasilacza ATX do PC tez sie
    pojawil regulator magnetyczny, i mial duzy sens - i pewnie wiekszy niz
    inne, skoro taki uzyli.

    A gdzies tam w tle - samoloty miewaly zasilanie AC.
    A co w razie awarii pradnicy ? Akumulatorow AC jeszcze nie wymyslono.

    > Mnie się podoba ten TO-66 bez nóżek. Ktoś pomyślał. Wpuszczanie E/B w
    > radiator poprzez otwory zawsze wydawało mi się średnim pomysłem (m.in.
    > dlatego, że odpadają rozwiązania typu cold plate), ale na ten pomysł nie
    > wpadłem.

    Ale po zastanowieniu ... stara konstrukcja ma swoje zalety - robimy
    najpierw podstawe obudowy z koncowkami, i jest gdzie bonding
    przymocowac.
    A w tej radzieckiej wersji ... koncowki E i B wisza w powietrzu do
    czasu zalania zywicą ?

    J.