  • Data: 2020-09-06 09:55:00
    Temat: Re: Ruskie tranzystory mocy
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. wrote:

    > Ciekawe. o niezawodnosc poszlo, czy o brak odpowiednich tranzystorow w
    > czasach projektowania ? Czy o prace w temperaturach -80 +100 C ?

    "The experience from the use in flight operations is that no
    failures of any kind have been reported."

    > Jeszcze bym cos napisal o pradzie zmiennym, ale wedle opisu to
    > zasilacz DC.

    Magampy mogą mieć wyjście DC, czasami nawet bipolarne. U Platta masz to
    omówione aż do poziomu seppuku z powodu zanudzenia detalami. Wzbudzanie
    a wyjście to dwie różne sprawy.

    > A gdzies tam w tle - samoloty miewaly zasilanie AC.

    Typowo 400Hz.

    > A co w razie awarii pradnicy ? Akumulatorow AC jeszcze nie wymyslono.

    Mają chowaną turbinkę. Zasila obwody krytyczne, a energię czerpie z
    energii kinetycznej samolotu i działa nawet w locie szybowym:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Ram_air_turbine

    > Ale po zastanowieniu ... stara konstrukcja ma swoje zalety - robimy
    > najpierw podstawe obudowy z koncowkami, i jest gdzie bonding
    > przymocowac.
    > A w tej radzieckiej wersji ... koncowki E i B wisza w powietrzu do
    > czasu zalania zywicą ?

    Ale, parafrazując, to technolog ma się męczyć, żeby użytkownik już nie
    musiał. Przelotowe radiatory są słabe (TM). Nie wiem, co oni zrobili,
    ale bonding w odpowiednim uchwycie szczękowym wydaje się oczywistym
    rozwiązaniem. Ceramiczny/szklany zalewany wsporniczek z przymocowanymi
    elektrodami jest drugą opcją.

    Pozdrawiam, Piotr