-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-x
xxfer.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
a.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada
.pl.POSTED!not-for-mail
From: "cef" <c...@i...pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
References: <52cb1144$0$2180$65785112@news.neostrada.pl>
<8...@g...com>
<52cb1c48$0$2180$65785112@news.neostrada.pl>
<lahpfc$ra3$2@node2.news.atman.pl>
<52cc9c4f$0$2175$65785112@news.neostrada.pl>
<52cd74e9$0$2155$65785112@news.neostrada.pl>
<lak07o$q52$1@news.task.gda.pl>
<e...@g...com>
<52cd8c6d$0$2363$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@g...com>
<52cd95aa$0$2136$65785112@news.neostrada.pl>
<4...@g...com>
<52cdc541$0$2377$65785112@news.neostrada.pl>
<9...@g...com>
<52cdd74f$0$2375$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
<52ce4e1e$0$2151$65785112@news.neostrada.pl>
<9...@g...com>
<52ce6a92$0$2370$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
Subject: Re: Rys. techniczny
Date: Thu, 9 Jan 2014 11:58:31 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
Lines: 84
Message-ID: <52ce80da$0$2188$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.27.239.205
X-Trace: 1389265114 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2188 83.27.239.205:64435
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:32916
[ ukryj nagłówki ]Konrad Anikiel wrote:
>> Je�li jako in�ynier nie jeste� w stanie zrozumie�, to
>> ja nie umiem lepiej wyt�umaczy�
>
> O, właśnie takich argumentów oczekiwałem. "Jesteś Pan głąb i tyle!"
Nie, po prostu nie przyjmujesz do wiadomości, że
sprawność rysowania ręcznego wykształca wyobraźnię
wg mnie bardziej niż rysowanie maszynowe,
a Ty uważasz inaczej.
To tak jak z tabliczką mnożenia. Wg Ciebie jest zbędna,
bo jest kalkulator.
> Ok, idziemy do rysowania. Czy ja umiem rysować? Nigdy nie
> zaprojektowałem niczego robiąc rysunki ręcznie. Moje odręczne pismo
> jest nieczytelne nawet dla mnie. Nie potrafię narysować 1 cm prostej
> linii bez linijki. A z drugiej strony ani razu nikt mnie nie pytał o
> co chodzi w moich rysunkach, od prawie dwudziestu lat. Wytłumaczysz
> mi związek bądź jego brak?
Przed chwilą sam pisałeś, że masz problem z czytaniem rysunku
i potrzebujesz podpowiedzi widokiem 3D. Może właśnie dlatego?
> W końcowym rozrachunku wpływ konstruktora na cenę produktu jest przez
> optymalizację konstrukcji, a nie przez czytelne rysunki. Czytelność
> rysunku konstrukcyjnego nie ma żadnego wpływu na cenę produktu
> rynkowego. Poniżej sam sobie to udowodniłeś.
Jakoś nie zauważyłem takiego dowodu.
Optymalizacja, to jest wszystkiego po trochu.
Jak w firmie przycisną śrubę, to będą dawać do wykonania
tylko taką dokumentację, która będzie czytelna
> Nigdy nie widziałeś na rysunku uwagi "if in doubt, ask"?
Jako uwagi? Nie przypominam sobie.
> Konkurencja to wyklucza. Jeśli ktoś zacznie podwyższać koszty bo nie
> rozumie rysunku, to wylatuje z rynku.
To tak nie działa. Może i globalnie tak Ci się wydaje,
ale jako wykonawca wiem, że mogę podnieść cenę, jeśli ktoś
daje nieczytelną dokumentację i on może pójść do kogoś kto zrobi taniej,
ale nie jakościowo lepiej. A Ci którzy zrobią dokumentację czytelną
dostaną u mnie produkt taniej i szybciej i wypchna z rynku tego co nie umie
rysować.
I wylatuje się z rynku.
Bierze się telefon i się
> dzwoni. Albo pisze emaila do konstruktora z pytaniem o co chodzi.
Nie mamy czasu dzwonić tyle razy, albo Pan wywalisz tego konstruktora z
roboty, albo
nie robimy. Idź Pan szukać innych. Rynek działa w dwie strony.
> Korzystnie jeśli się rozmawia tym samym językiem. Jeśli rzeczywiście
> konstruktor jest głąbem i nie potrafi czegoś zaprojektować tak żeby
> dało się to zrobić, to się go zwalnia. Ale nie za to że nie potrafi
> narysować niczego ręcznie.
No i zwolnią tego, który nie umie zrobić czytelnej dokumentacji,
bo to też koszty. Pytanie dlaczego nie umie zrobić?
Ja uważam, że dlatego, że nie rysował ręcznie, nie ćwiczył
zależności, perspektywy, widoków itp
A jak myślisz: dlaczego w szkole uczą pisać ręcznie?
Przecież jest komputer.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.01.14 12:07 Konrad Anikiel
- 09.01.14 12:22 Konrad Anikiel
- 09.01.14 12:24 JD
- 09.01.14 12:41 cef
- 09.01.14 13:08 Konrad Anikiel
- 09.01.14 13:08 PeJot
- 09.01.14 13:20 Konrad Anikiel
- 09.01.14 13:22 Konrad Anikiel
- 09.01.14 13:36 cef
- 09.01.14 13:37 JD
- 09.01.14 13:50 Konrad Anikiel
- 09.01.14 14:00 Konrad Anikiel
- 09.01.14 14:14 Lukasz Kozicki
- 09.01.14 14:40 Lukasz Kozicki
- 09.01.14 14:50 cef
Najnowsze wątki z tej grupy
- Genialna toaleta Urobot, automatycznie badająca mocz i kał z Taiwanu
- Re: Co roku przez turbiny wiatrowe ginie nawet półmiliona ptaków
- Re: Co roku przez turbiny wiatrowe ginie nawet półmiliona ptaków
- Re: Ząbki się spaliły jak wiejskie, drewniane stodoły sprzed 50 lat
- Kup szybko nową ładowarkę do smartfona
- Trybik
- Re: W USA już miliony mieszkają w swoich samochodach
- Nowa tarcza do telefonu
- Spotkania z Ariane De Rotschild, szefową Iluminatów, Księżniczką Hiszpanii Leonor
- Upadłość i zwolnienia [w Diorze, która była pol prod. głośników - przyp. JMJ]
- Re: Recykling akumulatorów
- Martwy satelita nadał sygnał po dziesięcioleciach
- Re: Elon właśnie gada, że za rok będzie 1.000.000 autonomicznych samochodów w Ameryce
- Re: Auto miało pozostać na wstecznym biegu zwłączonym silnikiem. Kiedy kobieta ponownie wsiadła do pojazdu, mogło dojść do tragicznej pomyłki - zamiast wcisnąć hamulec, niefortunnie nacisnęła pedał gazu.
- Re: Auto miało pozostać na wstecznym biegu zwłączonym silnikiem. Kiedy kobieta ponownie wsiadła do pojazdu, mogło dojść do tragicznej pomyłki - zamiast wcisnąć hamulec, niefortunnie nacisnęła pedał gazu.
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=