  • 11. Data: 2022-12-09 09:21:16
    Temat: Re: Smart gniazdko by Tuya
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 08 Dec 2022 12:30:11 GMT, Marcin Debowski
    <a...@I...zoho.com> wrote:
    > Tak. Jest cała sekcja wykresów, napiecia, moc, natężenia, parę
    > innych.
    > Dziennie, miesięcznie etc. Jest też zbiorczy wykres bieżący.

    Ale jaką aplikację używasz? Podałeś link do gniazdla opartego na Tuya
    a do tego są tylko dwie aplikacje Tuya Smart lub Smart Life (nie
    różniące się od siebie, druga to wersja bez brandu). A w tych
    aplikacjach nie ma wykresów dobowego rozkładu mocy, jest tylko dobowe
    (sumaryczne) zużycie energii.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2022-12-09 09:47:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 8 Dec 2022 10:34:41 +0000, Cezar <c...@t...pl.invalid>
    wrote:
    > Jak chcesz sie uniezaleznic od chmury to sprawdz czy działa na tym
    > Tasmota.

    A w czym jest lepsza Tasmota od Tuya pod względem prostoty API?

    Wyjaśnię zaraz co mnie mierzi w Tuya.
    Ja nie mam nic przeciwko chmury, Tuya nawet jest OK, jeśli wystarcza
    to co daje apka Tuya Smart/Smart life/efamily. Ale gdyby się
    zachciało wyciągnąć więcej danych (a te dane są w chmurze) lub
    połączyć gniazdo z innym systemem np. Home Assistant albo z własnym
    kodem używającym API Tuya to zaczyna się kernelowanie kompili, bo
    trzeba znać hasła, klucze, id urządzenia, lokalizację centrum danych.
    O ile id urządzenia podaje apka to żeby wyciągnąć konieczny klucz
    niezbędny do komunikacji trzeba założyć konto na iot.tuya.com, tam
    stworzyć projekt cloud (!), zlinkowac apke z projektem (!!).
    Oczywiście każdy klik na iot.tuya.com to 10s czekanie na reakcję,
    kur... 21 wiek i ciągle nie ma responsywności w UI!
    Jak się ma cierpliwość na oczekiwanie to w końcu uzyska się dostęp do
    urządzeń podłączonych z apką i ich kluczami.
    A ja marzę o prostym API, bym mógł się z nim połączyć dowolnym MCU,
    bez pośredników i wyciągnął intersujace mnie dane. Ale się nie da bo
    wszystko musi być skomplikowane i bardzo wolne.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2022-12-09 11:00:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-09, Marek <f...@f...com> wrote:

> [...]
    > różniące się od siebie, druga to wersja bez brandu). A w tych
    > aplikacjach nie ma wykresów dobowego rozkładu mocy, jest tylko dobowe

    Tuya Smart.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2022-12-09 11:05:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-09, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

    > Tuya Smart.

    Nb. urządzenie zostało wykryte jako "smart energy meter".

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2022-12-09 11:15:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-09, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

    > Nb. urządzenie zostało wykryte jako "smart energy meter".

    Tu jeszcze masz jak wygląda sekcja tego miernika pod tuyą:
    https://www.aliexpress.com/item/1005004922215757.htm
    (zjedz na dół, do zrzutów ekranu)

    Sorry, że tak cykam.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2022-12-09 13:54:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 09 Dec 2022 10:00:55 GMT, Marcin Debowski
    <a...@I...zoho.com> wrote:
    > Tuya Smart.

    No to tam nie ma danych, o które pytam...

    --
    Marek

  • 17. Data: 2022-12-10 00:40:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-09, Marek <f...@f...com> wrote:

    > No to tam nie ma danych, o które pytam...

    Bo zapewne nie masz urządzenia, które te dane wystawia. Nabyłeś włącznik
    z dodatkową funkcją pokazywania mocy i masz pretensje do Tuyi, że nie
    działa on tak, jak miernik z dodatkową funkcją włącznika.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2022-12-10 10:25:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 09 Dec 2022 23:40:49 GMT, Marcin Debowski
    <a...@I...zoho.com> wrote:
> [...]
    > nie
    > działa on tak, jak miernik z dodatkową funkcją włącznika.

    Wszystkie dane wysyła, sprawdziłem w chmurze co on jej wysyła.
    Wszystko jest w chmurze co potrzeba do wygenerowania wykresu o jaki
    mi chodzi. Tylko aplikacja (Tuya Smart) go nie pokazuje.
    Być może vendor gniazdka o coś nie zadbał i aplikacja nie aktywuje
    jakiś dodatkowych funkcji mimo, że w chmurze te dane są.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2022-12-10 11:36:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-10, Marek <f...@f...com> wrote:

> [...]
    > Być może vendor gniazdka o coś nie zadbał i aplikacja nie aktywuje
    > jakiś dodatkowych funkcji mimo, że w chmurze te dane są.

    A próbowałeś ręcznie dodać ten włącznik jako właśnie np. smart power meter?

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2022-12-10 11:56:50
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 10.12.2022 10:25, Marek wrote:
    > Być może vendor gniazdka o
    > coś nie zadbał i aplikacja nie aktywuje jakiś dodatkowych funkcji mimo,
    > że w chmurze te dane są.

    A może właśnie raczej zadbał?

    Po co sprzedawać całą funkcjonalność w urządzeniu za +- 7$, kiedy można
    wziąć za dodatkowe funkcje większą kasę ...

    Piotrek