  • 21. Data: 2022-12-10 12:07:23
    Temat: Re: Smart gniazdko by Tuya
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 10 Dec 2022 10:36:19 GMT, Marcin Debowski
    <a...@I...zoho.com> wrote:
    > A próbowałeś ręcznie dodać ten włącznik jako właśnie np. smart
    > power meter?

    Nie ale jest to jakiś trop. Być może to aktywuje te wykresy...

    --
    Marek

  • 22. Data: 2022-12-10 12:12:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 10 Dec 2022 11:56:50 +0100, Piotrek
    > Po co sprzedawać całą funkcjonalność w urządzeniu za +- 7$, kiedy
    > można
    > wziąć za dodatkowe funkcje większą kasę ...

    Może aczkolwiek mi to wygląda na kwestię szablonu warstwy prezentacji
    danych w powiązaniu z danym typem urządzenia. Jak Marcin słusznie
    zauważył, że wybór innego urządzenia tj. smart meter zamiast smart
    socket może skutkować inną warstwą prezentacji danych w aplikacji. W
    wolnej chwili to przetestuję.

    --
    Marek

  • 23. Data: 2022-12-10 22:11:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    <a...@I...zoho.com> wrote:
    > A próbowałeś ręcznie dodać ten włącznik jako właśnie np. smart
    > power meter?

    Tak, niestety mimo wyboru przy dodawaniu nowego urządzenia jako
    "smart meter" wykrywa i tak "smart socket".

    --
    Marek

  • 24. Data: 2022-12-10 22:20:06
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 10.12.2022 o 22:11, Marek pisze:

    > Tak, niestety mimo wyboru przy dodawaniu nowego urządzenia jako "smart
    > meter" wykrywa i tak  "smart socket".

    Może da się to "zarazić" suplą, skoro twierdzisz, że pluje informacjami
    więcej?
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 25. Data: 2022-12-11 00:00:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 10 Dec 2022 22:20:06 +0100,
    LordBluzg(R)??<m...@p...onet.pl> wrote:
    > Może da się to "zarazić" suplą, skoro twierdzisz, że pluje
    > informacjami
    > więcej?

    A co to?
    Jednak ta Tuya to badziewie. Po dodaniu trzeciego gniazdka nagle
    aplikacja laguje przy wyborze urządzenia. Czeka i czeka kilkanaście
    sekund i nic. Teraz dodanych jest 5 i aplikacja jest nieużywalna.
    Poza tym nagle wszystkie się wyłączają bez żadnego powodu. Serio?
    A już myślałem, że nie trzeba robić własnych rozwiązań żeby mieć
    pewność, że coś będzie działać....

    --
    Marek

  • 26. Data: 2022-12-11 00:45:55
    Od: Jacek Radzikowski <j...@g...com>

    On Saturday, December 10, 2022 at 6:00:32 PM UTC-5, Marek wrote:
> [...]
    > Poza tym nagle wszystkie się wyłączają bez żadnego powodu. Serio?
    > A już myślałem, że nie trzeba robić własnych rozwiązań żeby mieć

    Poczytaj o ESPHome. Ma lokalne API, ładnie integruje się z HomeAssistantem i z tego
    co widzę wspiera Tuya MCU, ale do monitoringu wolę zbierać dane po mqtt.
    Kiedyś byłem wielkim fanem Tasmoty, ale ESPHome jest bardziej elastyczne.

    Jacek.

  • 27. Data: 2022-12-11 07:43:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 11 Dec 2022 00:00:29 +0100, Marek <f...@f...com> wrote:
    > Jednak ta Tuya to badziewie. Po dodaniu trzeciego gniazdka nagle
    > aplikacja laguje przy wyborze urządzenia. Czeka i czeka kilkanaście
    > sekund i nic. Teraz dodanych jest 5 i aplikacja jest nieużywalna.

    Okazuje się, że winą za to zachowanie ponosi separacja sieci wifi.
    Gniazdka używają dedykowanej, odeseparowanej sieci wifi (inne ssid)
    od tej co używam na codzień w telefonie. Obie sieci używają tego
    samego netbloku, separacja jest na poziomie APów (tzw. Guest
    Network). Co ciekawe z jednym gniazdkiem nie było z tym problemu. A
    jak dodałem kilka nowych to nagle pojawił się problem, że aplikacja
    (Tuya Smart, tak samo Smart Life) nie może się z nimi połączyć. Od
    strony chmury wszystko działa, tzn. konsolą w chmurze mogę do gniazd
    wysyłać polecenia i reagują. A aplikacja nie umie się z nimi
    skontaktować...
    Dziwne, bo przecież aplikacja powinna się łączyć przez chmurę i ta
    separacja w ogóle nie powinna mieć wpływ na działanie aplikacji. Jak
    tylko wyłączę wifi (komunikacja przez GSM) od razu aplikacja może się
    łączyć z gniazdkami. Jak wyłączę separację w kontrolerze APów też od
    razu działa. O co chodzi.... Przez chwilę pomyślałem, że może sama
    dostępność sieci Guest w ustawieniach telefonu ("pamiętanie"')
    powoduje, że może aplikacja próbuje lokalnie się łączyć (pamięta że
    gniazdka były konfigurowane na ten ssid) ale nie, zapomnienie sieci
    Guest nie pomaga. Dziw na dziwy...

    --
    Marek

  • 28. Data: 2022-12-11 09:17:07
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.12.2022 o 00:00, Marek pisze:

    > A co to?

    Ło Panie! Taśmioty i inne Homy mogą się schować :)

    https://allegrolokalnie.pl/oferta/gniazdko-sp111-wif
    i-supla-36kw-licznik-energii

    Sama Supla oferuje nie tylko pełne www, apkę ale ma tyle dodatków i
    skryptów, że reszta wysiada :) Oczywiście chmurkę można mieć też u
    siebie bo są tutaj tacy co nie lubią jak im ktoś w gniazdko patrzy :)

    https://www.supla.org/pl/ + forum, działające.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 29. Data: 2022-12-11 11:04:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 11 Dec 2022 09:17:07 +0100,
    LordBluzg(R)??<m...@p...onet.pl> wrote:
    > Ło Panie! Taśmioty i inne Homy mogą się schować :)

    Dramat.
    Czy jest gdzieś jakieś zestawienie tych wszystkich wynalazków (mam na
    myśli brandów, rodzajów, sposobów iot)? Z prons oraz cons?
    Dlaczego nie ma jednego a dobrego?

    --
    Marek

  • 30. Data: 2022-12-11 11:22:22
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.12.2022 o 11:04, Marek pisze:

    > Dramat.
    > Czy jest gdzieś jakieś zestawienie tych wszystkich wynalazków (mam na
    > myśli brandów, rodzajów, sposobów iot)? Z prons oraz cons?

    Gdzieś jest jakiś ranking ale nie wiem czy nie będzie "sponsorowany" :)

    > Dlaczego nie ma jednego a dobrego?

    "każdy chuj na swój strój" znaczy, od wielu rzeczy to zależy. Nawet od
    kultury danego kraju :D Polecam "rodzimą" Suplę bo jest prosta, rozwija
    się nadal a w Twoim przypadku, nawet znana firma "Zamel" poszła w Suplę
    a nie w jakieś Taśmoty i oferuje zaawansowane oprogramowanie do pomiaru
    napięcia/prądu/impulsów.
    https://supla.zamel.com/produkty/
    --
    LordBluzg(R)??