  • Data: 2023-02-04 15:03:44
    Temat: Re: Spaliło się 10 elektryków...
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.02.2023 o 11:05, io pisze:

    > I ile w tym czasie nasmrodziły.

    A co to ma do rzeczy? Statystycznie więcej uległo pożarom bo jest ich
    więcej i więcej kilometrów przejeżdżają.

    > No zależy, jak wyżej. Jeszcze bardziej mnie interesuje, ile
    > nasmrodziły pozostałe 99,05% (czyli pomijając promil spalonych).

    A elektryki takie ECO są?

    > Ale Ty masz z tym problem czy kto dokładnie? Znowu jakieś globalne
    > problemy chcemy tu na grupie rozwiązać?

    No ja między innymi dokładam się do strażaków i na wodę do gaszenia oraz
    na policjantów do pilnowania "zgliszczy".

    > A ja nie, ale jakoś tak ... koledze zapaliło się turbo, nie bak, samo
    > turbo, i 10 gaśnic nie wystarczyło, a samochód potem nadawał się do
    > złomowania.

    Pech jak tu:
    https://wydarzenia.interia.pl/zagranica/news-usa-poz
    ar-tesli-na-autostradzie-strazacy-uzyli-ponad-22-tys
    -,nId,6566288?fbclid=IwAR2XAYD5dOGOsAlBDAIgGURKA-xRb
    YQTbuIkhnKQPmyZpifnj9R2IqKJIa0

    > No ale w artykule było, że strażaków gaszenia elektryków uczyli
    > przedstawiciele jednego z producentów elektryków. I te elektryki
    > wyobraź sobie, mają możliwość zalania baterii. Tak w artykule stało.

    Nie wiem co było w jakim artykule bo linka tu nikt nie podał. Ale może
    niech producenci samochodów zajmą się budową samochodów a gaszenie
    pozostawią strażakom. Co nie wyklucza wcale współpracy między oboma przy
    minimalizacji pożarów.
    Poza tym TE elektryki mają możliwość zalania, a TAMTE nie, a strażak na
    drodze nie jest od tego, żeby się zastanawiać nad takimi niuansami.

    > W artykule stało, że mamy 2 kontenery na Polskę, ale ... jakoś te 10
    > elektryków spaliło się raczej bez zanurzania w kontenerach.

    Ty w ogóle wiesz po co te kontenery? Bo mylisz przyczynę ze skutkiem.

    > Spaliła mi się ładowarka, liczy się?

    Jak nie odróżniasz akumulatora od ładowarki, to na nasze potrzeby możemy
    przyjąć, że się liczy.

    > A jakie są statystyki ugaszeń?

    Pomijając, że każdy kiedyś zgaśnie, to sam podawałeś te statystyki.

    > Mam to samo z elektrykami. :-)

    Ja z elektrykami też, żaden mi ani znajomy się nie zajarał. Muszą dobre być.