  • Data: 2023-05-05 22:27:59
    Temat: Re: Spawanie dla początkującego.
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Friday, May 5, 2023 at 5:34:18 a.m. UTC-5, J.F wrote:

    > [...]
    > A potem zobaczy lepszą spawarkę i bedzie problem - jak ją nastawić.

    To se pojdzie do jutuba i znajdzie.
    Pewnie po drodze ta inicjalna mu pokaze co umie i juz bedzie wiedzial na co zbierac
    bo mu sie spodoba albo komu ja sprzedac bo go to znudzi.
    Taki lajf. Nie robmy tu dramatow. Spawarka nie serek homo, nie zgnije w trzy dni. Da
    sie sprzedac.

    > A ta prosta spawarka co chcesz kupic, to TIG, MIG, MAG ? :-)

    Elektrodowa mialem na mysli. Tam na koncu jest ą :)
    Przedpisca komplikuje temat. 99% poczatkujacych zaczyna od elektrody bo to tanie,
    proste, dziala, nie gnije, nie wymaga butli i cudow.

    stwierdzasz ze bez tej glebszej wiedzy (i tak w co drugim sensownym tutku
    przekazanej) nie ma co zaczynac.
    > No, to juz podpada pod "proste spawanie".

    Co podpada? Spawanie ocynku? Czy dlugie spawy? Obie sprawy w tutkach na jutubie sa
    ogarniete.
    A jak zrobi dlugi spaw i sie natnie to sie nauczy.
    Czy my tu zakladamy ze swierzak ma wszystko naumiec sie z ksiazki i nigdy bledu nie
    popelnic?
    Albo ze ma isc na kurs za 2-3kpln i tam popelniac bledy albo sluchac prowadzacego co
    mu nalozy tone info do uszu i 95% tego info wyleci bo tego sie nie da przyswoic na
    kursie?

    > Ależ tak.
    > Chyba, ze sam potrafisz/wujek potrafi, i nauczysz.

    Nie, info o spawaniu ocynku czy mig/tig to nie jest przedszkole.
    Elektroda i spawanie byleczego w domu to jest przedszkole.
    Jak sie okaze ze i pospawac i oszlifowac umie i ogarnia elektrode to reszte se
    poznajduje.

    NIE MA SENSU wprowadzac swierzaka w spawanie gazowe (jakims cudem majster przedpisca
    zignorowal acetylen - a co? Acetylen gorszy? nie, po prostu przyczepil sie pierdol)
    zanim sie nie nauczy elektrody i przyleglych tematow.

    > Tym niemniej cos tam sie może nauczy, i przynajmniej dowie, czy mu
    > taki fach pasuje, i czy się do niego nadaje.

    w temacie to bys gupot nie pisal bo akurat cobra czy snake weld to jedno z
    popularniejszych
    > Ale trzeba sie tego dowiedziec i umiec.

    Ta, ale nie trzeba do tego miga/tiga i kupy kasy ani kursu.
    Jak sie delikwentowi spodoba to sam se kurs wybierze i bedzie wiedzial o co pytac i
    czego na kursie wymagac.
    I se kupi lepszy sprzet.

    Nikt normalny gry na gitarze nie uczy sie zapisujac sie do szkoly muzycznej i kupujac
    gibsona.
    Kazdy normalny bierze do lapy co jest i brzdaka i probuje czy mu temat pasuje z
    samouczkow. I w znakomitej wiekszosci to jest najlepsza metoda.

    W przypadku spawania, midrange z castoramy i cienkie elektrody. Plus jutub.
    Wciskanie komus kto nie ma pojecia o spawaniu kursu za 3k albo/i sprzetu na gaz jest
    idiotyzmem.