  • Data: 2021-01-06 10:58:31
    Temat: Re: Spieszmy się kochać Windows
    Od: Luke <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.01.2021 o 20:35, heby pisze:

    > Intel zrobił 8086 w taki sposób aby dało się *automatycznie* translować
    > oprogramowanie z 8080. I dokładnie w taki sposób zapełniono biblitekę
    > niczego. Czyli wsadzić nowy procesor i zapełnić go gównianymi programami
    > wyjętymi wprost z 8-bit na gównianą platformę sprzętową 8/16-bit+segmenty.

    No proszę, ktoś wypuszcza produkt wstecznie zgodny z dotychczasowymi
    rzeczami, zły i niedobry...

    > To wynik zbiegów okoliczności, kilku oszustw i może szczypty ignorancji.
    > IBM jak robił pierwszego peceta nie miał pojęcia jaki system go będzie
    > napędzał i zwrócili się do firmy która  miała doświadczenia w pisaniu
    > BASICa na C64. Wyszło jak widać, z resztą nawet nie dali rady go
    > napisać, tylko "znaleźli" w dziwnych i niewyjaśnionych okolicznościach.

    Czyli potwierdzasz moją wersję - decyzja IBM była SPRZĘTOWA.

    > Ciekawe że DOS praktycznie się nie rozwijał. Wersja 6.22 wygląda na
    > lekko odpicowaną wersję DOS 1.0. Nic tam specjalnie przez te lata nie
    > poprawiono, dodano itd itp. Ani śladu nowoczesnych technologii, kerneli
    > preemptive, wielozadaniowości, wielodostępu, wirtualizacji. Niebywałe.
    > Co oni tam robili przez te wszystkie lata? DoubleSpace?

    Nic. W kwestii rozwoju Windows czy Office też długo nie robiono nic.
    Dopiero konkurencja zmuszała do rozwoju. I nagle, kiedy Linux zaczął
    działać konkurencyjnie stabilniej, Windows też się poprawił.

    > Dokładnie taka sama powstała by gdyby inny procesor wsadzono w PC, w
    > dobrej cenie i otwarto platformę. Można dyskutować czy taki był wtedy na
    > rynku.

    Więc poproszę o konkrety - co powinien był zrobić IBM albo ktoś inny,
    aby uniknąć tej wielkiej porażki? Ale konkrety, nie "coś innego". Z
    uwzględnieniem ówczesnych cen, potrzeb użytkowników i ich mentalności.

    L.