  • Data: 2021-01-06 14:28:20
    Temat: Re: Spieszmy się kochać Windows
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 06/01/2021 10:58, Luke wrote:
    > No proszę, ktoś wypuszcza produkt wstecznie zgodny z dotychczasowymi
    > rzeczami, zły i niedobry...

    On nie był kompatybilny na poziomie binariów tylko na poziomie kodu w
    asm trzymał jako taką możliwosc translacji.

    To nie jest nic złego, ale jednocześnie cały procesor był obudowany tą
    koncepcją. I to wygenerowało sytuację jaką mieliśmy w latach 90. Męcząc
    się w ciansych, 16 bit segmentach, jak procesory 8-bit. To nie jest
    "rewolucja" tylko "wstecznictwo".

    > Czyli potwierdzasz moją wersję - decyzja IBM była SPRZĘTOWA.

    To nie była decyzja. Wzieli co było i zrobili na kolanie byle co.
    Decyzja to by była gdyby rozpatrywali różne koncepcja hardware, systemów
    operacyjnych, rozszerzeń, planowali, badali.

    Tymczasme wzieli dziadowski procesor, nie mają pojęcia o systemie
    operacyjnym jak na nim będzie i wyciągając druty z CPU nazywając to
    "magistralą", zmuszając ludzi do ręcznego przydzielania IO i przerwań.
    Taki "komputer poskładany na kolanie przez studenta".

    > Nic.

    Nic? Czekaj, czyli potwierdzasz tezę o zapaści?

    > W kwestii rozwoju Windows czy Office też długo nie robiono nic.

    Ależ robiono, jednak to dopiero *potem* było widać że cośtam dziubali z
    Windowsem 1.0 który był wyraźnie gorszy nawet od GUI Amigi i Atari ST
    mimo zupełnie innych zasobów gotówki. Team od MS-DOSa musiał być chyba
    często na wakacjach, bo nic tam się nie działo.

    > Więc poproszę o konkrety - co powinien był zrobić IBM

    Aby powiedzieć "zapoczątkował rewolucję" należało by porozmawiać o
    udziale przypadku w tym całym biznesie.

    Bo dla mnie rewolucje zapoczątkował 100x bardziej Apple, dostarczając
    GUIowy system operacyjny, zamiast filesystemu z promptem godnego lat 70.

    > aby uniknąć tej wielkiej porażki? Ale konkrety, nie "coś innego". Z
    > uwzględnieniem ówczesnych cen, potrzeb użytkowników i ich mentalności.

    Nie rozumiesz czego się czepiam.

    Czepiam się piprzenia o wielkim zapoczątkowaniu rewolucji, itd itp. Nie,
    nic z tego gównianego MS-DOSa i x86 nie zostało do dzisiaj gdziekolwiek,
    poza żałosnym CMD windowsa, a cała ta rewolucja zapoczątkowana przez IBM
    była powodem męk piekielnych przez całe lata 90 z których ledwo udało
    się wybrnąć. Rewolucja nastapiła nie DZIEKI IBM tylko MIMO IBM i całej
    reszcie wielkiej trójki.