  • 11. Data: 2022-04-20 10:20:04
    Temat: Re: Sprzedażsamochodu do Ukrainy
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-04-19 o 17:49, J.F pisze:

    > podobniez cos kolo 2 mln wjechalo

    To nie jest jeszcze dużo.

    ... ale ilu mialo paszporty
    > paszporty ?

    Nie wiem. Ale spróbuj wyrobić teraz polski paszport. Przed urzędami
    kolejki ustawiają się w nocy.

  • 12. Data: 2022-04-20 11:14:18
    Od: K <n...@e...com>

    On 20/04/2022 09:08, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello J.F.,
    >
    > Wednesday, April 20, 2022, 9:57:41 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Lubisz ryzyko. Ale to potem Ty się będziesz tłumaczył, że nie jesteś
    > wielbłądem...

    Nie wiem w czym problem. W UK kupowalem samochody na polskie PJ i DO.
    Nikogo to nie interesowalo. Cala transakcja na laptopie w systemie
    elektronicznym, raz za gotowke a raz przelewem. Oczywiscie, ze zawsze
    ktos moze przyjsc i kupic auto na nieistniejace dane poslugujac sie
    falszywym dokumentem.

  • 13. Data: 2022-04-20 11:23:50
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 19.04.2022 11:29, Adam wrote:
> [...]
    >
    > Rosyjskiego w szkole się uczyłem, jeszcze większość bukw pamiętam.
    > Natomiast w języku ukraińskim są chyba dwie inne litery, niż w rosyjskim.

    Pracowałem jako wolontariusz w Warszawie przy nadawaniu Ukraińcom
    numerów PESEL. Urzędnicy mieli tabelę transliteracji - znalazłem ją w
    internecie:
    https://warszawa19115.pl/documents/20184/3396215/Zas
    ady+transliteracji+ukrai%C5%84ski/8da747b9-76f2-405b
    -b9cb-341072879377

  • 14. Data: 2022-04-20 11:25:22
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W środę, 20.04.2022 o 10:20, Poldek napisał:

    > Nie wiem. Ale spróbuj wyrobić teraz polski paszport. Przed urzędami
    > kolejki ustawiają się w nocy.

    Nie ustawiają się kolejki, tylko stoi tłum ludzi całą noc,
    rozmawiających nie po polsku. Widzę to z okna, gdyż wejście
    do Urzędu Dzielnicowego mam naprzeciwko.

    --
    Collie

  • 15. Data: 2022-04-20 11:46:37
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Apr 2022 11:23:50 +0200, Uncle Pete napisał(a):

> [...]
    > internecie:
    > https://warszawa19115.pl/documents/20184/3396215/Zas
    ady+transliteracji+ukrai%C5%84ski/8da747b9-76f2-405b

    Dzięki :)

    Dziwne, ale zupełnie inne od języka rosyjskiego, zwłaszcza ?, ?, ?, ?, ?,
    ?.
    Jakoś w języku rosyjskim nie pamiętam głoski "shsh". Czyżby wszyscy
    Ukraińcy mieli wadę wymowy? ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2022-04-20 11:51:46
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-04-20 o 11:25, Collie pisze:

    > Nie ustawiają się kolejki, tylko stoi tłum ludzi całą noc,
    > rozmawiających nie po polsku. Widzę to z okna, gdyż wejście
    > do Urzędu Dzielnicowego mam naprzeciwko.

    Mi chodzi o wyrabianie polskiego paszportu.
    Osoby mówiące nie po polsku stoją nocami, aby wyrobić polski paszport?
    Ja rozumiem, że czasami może się zdarzyć, że osoba mówiąca nie po polsku
    posiada polskie obywatelstwo, ale tłumy?

  • 17. Data: 2022-04-20 12:03:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-04-2022 o 11:46, Adam pisze:

    ady+transliteracji+ukrai%C5%84ski/8da747b9-76f2-405b
    -b9cb-341072879377

    > Dzięki :)
    >
    > Dziwne, ale zupełnie inne od języka rosyjskiego,

    Ale co, myślałeś że ukraiński=rosyjski, bo też jest pisany cyrylicą?

  • 18. Data: 2022-04-20 12:03:57
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-04-2022 o 11:51, Poldek pisze:

    > Osoby mówiące nie po polsku stoją nocami, aby wyrobić polski paszport?
    > Ja rozumiem, że czasami może się zdarzyć, że osoba mówiąca nie po polsku
    > posiada polskie obywatelstwo, ale tłumy?

    A stoją dla siebie?

  • 19. Data: 2022-04-20 12:23:51
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Apr 2022 12:03:27 +0200, Cavallino napisał(a):

    >>> https://warszawa19115.pl/documents/20184/3396215/Zas
    ady+transliteracji+ukrai%C5%84ski/8da747b9-76f2-405b
    -b9cb-341072879377

    > Ale co, myślałeś że ukraiński=rosyjski, bo też jest pisany cyrylicą?

    Nie wiedziałem, że aż takie różnice w nazwie (wymowie?) tych samych liter.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 20. Data: 2022-04-20 12:37:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-04-2022 o 12:23, Adam pisze:

    > Nie wiedziałem, że aż takie różnice w nazwie (wymowie?) tych samych liter.

    Ale to jest tylko transkrypcja na alfabet łaciński, a nie polską wymowę.

    Po polsku wymówisz to dużo łatwiej i pewnie bardzo podobnie jak rosyjską
    literę.
    My też mamy podobne głoski w naszym języku, ale alfabet łacińskich ich
    nie posiada - stąd te udziwnienia.