  • Data: 2011-03-05 20:01:27
    Temat: Re: Średnia prędkość internetu w Polsce jest ponad 65 Mbps
    Od: "xarafaxz@[TNIJTA]gmail.com" <xarafaxz@_TNIJTA_gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

    Gorbush wrote:

    > Twoje porównanie do autostrad nie jest precyzyjne, albo nie znasz
    > szczegółów opracowywanej ustawy. Ma ona bronić użytkowników przed
    > zakupem usługi, której operator nie jest w stanie świadczyć. Założenie
    > jest, iż 90% przepustowości zapisanej w umowie ma być dostępne przez
    > 12 godzin dziennie. Jak spojrzysz na wykresy wolumenu ruchu
    > przykładowo w PLIX'ie to zobaczysz, że waha się on od około 18 do 120
    > Gb/s. Ale już przez 12 godzin na dobę jest niższy niż 70-80 Gb.s (no
    > może za wyjątkiem weekendów, gdzie granica ta wzrasta do 90 Gb/s).
> [...]

    Zgadza się i jest to słuszne, ale rozbija się o wytłumaczenie tego
    użyszkodnikowi. Ja korzystam tu i teraz a nie za 2 godziny. Mam o godzinie 2
    w nocy testy robić ? Poza tym płace rządam, płace rządam... ile razy jeszcze
    mam powtórzyć.

    Oprócz tego pomiar przez 24 h może powodować "problemy techniczne". Załóżmy
    że UKE udostępnia program który co 15 minut dokonuje chociażby 15
    sekundowego "pomiaru". Jak jego działanie odczuje sieć ?