  • Data: 2011-03-06 09:06:53
    Temat: Re: Średnia prędkość internetu w Polsce jest ponad 65 Mbps
    Od: Gorbush <g...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 5 Mar, 21:49, "dzanus" wrote:
    > GSM-owcy daj 7 dniowy test, umowa zawarta poza siedzib operatora mo e
    > zosta rozwi zana w ci gu 7 dni od jej podpisania, niekt re sieci daj nawet
    > miesi c na przetestowanie, warto te spyta s siada czy jest zadowolony z
    > us ug operatora interetu.

    To są całkiem dobre rozwiązania, ale umowę podpisujesz na znacznie
    dłuższy okres.
    Ja jak brałem 20 Mb/s w połowie ubiegłego roku to tyle osiągałem
    niemal o każdej porze dnia.
    Teraz już nawet prędkość spada do 5Mb/s. IPS twierdzi, że muszą
    zmienić dostawcę, gdyż aktualny (TPSA) się nie wywiązuje lub nie może
    dostarczyć większej przepustowości. Chociaż sugerowany termin (koniec
    lutego) tej zmiany już minał, nadal czekam dość cierpliwie, gdyż
    podobno umowa z nowym ma 3 miesięczny termin realizacji, który mija
    dopiero w połowie Marca. Ale gdyby okazało się, że to jedynie mydlenie
    oczu to będę podejmował inne działania. Ale bez takiej ustawy nie
    będzie to prosty proces. Podobno pomaga interwencja UKE, ale ostatnio
    mają oni dużo do roboty.

    Co do ustawy proponowanej przez Ministerstwo Infrastruktury to
    przyznaje, że również jej nie czytałem. Ale podejrzewam, że pismak z
    GW nieco się pomylił. Propozycją UKE było, iż za 12 godzin transferu
    poniżej 90% deklarowanej przepustowości można nie płacić abonamentu za
    dany dzień. Do tego jak to będzie nawet 80% i połowa w najgorszym
    momencie to i tak niewielka ilość osób będzie chętna złożyć
    reklamacje. Co najwyżej będą mieli dodatkowy argument, aby
    zmobilizować swojego operatora do poprawy sytuacji.

    Nie chce mi się wierzyć, aby MI nie poszło tak daleko do przodu w
    swoich zapędach. W przypadku projektu UKE wątpię, aby komuś chciało
    się kombinować każdego dnia, aby nie płacić za Internet a do tego
    spokojnie można by mu zarzucić działanie na szkodę sieci, co zazwyczaj
    jest zapisane w regulaminie i rozwiązać z nim umowę z karą umowną lub
    przynajmniej go tym postraszyć. Co prawda jest to dość podobne do
    przypadku 12 godzin w miesiącu, gdyż ruch w dużej sieci rzadko podlega
    gwałtownym wahaniom. Udowodnienie takiego zachowania sieci także nie
    jest takie trudne, gdyż wystarczy dokonać dwóch serii pomiarów danego
    dnia w odstępie 12 godzinnym i kilku sąsiednich, aby mieć w miarę
    wiarygodny dowód.