  • 31. Data: 2011-03-04 21:01:46
    Temat: Re: Średnia prędkość internetu w Polsce jest ponad 65 Mbps
    Od: mk <h...@p...onet.pl>

    On 03/04/2011 03:18 PM, crazy bejbi wrote:

    > Społecznie ? Rolą operatora jest przynieść jak największy zysk. Już
    > szybciej rolą ustawodawcy zamiast wprowadzać takie chore pomysły byłaby
    > edukacja. Operator nic z edukacji nie ma. No chyba, że edukuje swojego
    > przyszłego klienta, że tamci to ściemniają, a u mnie jest wolniej, ale
    > zawsze działa ... inaczej nie ma w tym żadnego interesu.
    >
    > wojtek

    Rola operatora jest tez zapewnic odpowiednia jakosc uslug. Jesli wiec
    powiesz klientowi ze bedzie mial 30Mb/s, bo tyle ma konkurencja, a nie
    zapewnisz tego to nie jest w porzadku. Ale jesli powiesz, ze 30Mb/s
    bedzie mial jak jego sasiad przestanie ogladac filmy online to juz inna
    sprawa.Nie mowie tutaj o jakims prowadzeniu akcji informacyjnej na
    szeroka skale przez operatora, tylko o wyjasnieniu klientowi jak to dziala.

  • 32. Data: 2011-03-05 02:13:25
    Od: wm <...@w...pn>

    A ja mam takie pytanie. Jak rozumiem klient będzie samodzielnie mierzył
    prędkość, czyli używał komputer jako narzędzie pomiarowe.
    Jak wiadomo w naszym kraju tego typu narzędzia wymagają homologacji,
    czy to będzie waga sklepowa, balonik policyjny czy przyrząd który mierzy
    zużycie łopatek w silniku odrzutowym.

    W takim razie czy powstaną odpowiednie ośrodki które będą homologowały
    komputery jako narzędzia pomiarowe?
    I potem regularnie sprawdzały ich parametry, powiedzmy co miesiąc?

    To oczywiste, że taki komputer zostanie zablokowany przez ośrodek
    homologacyjny, przy pomocy stosownych plomb fizycznych i
    programistycznych, tak by nie było możliwe wprowadzanie zmian w jego
    konstrukcji ponieważ tylko wtedy można się spodziewać prawidłowego pomiaru.

    Także, czy zostaną uruchomione stosowne kursy zakończone egzaminem, po
    zdaniu których otrzymamy dyplom poświadczający, że posiadamy wiedzę i
    umiejętności w zakresie pomiaru szybkości internetu?

    Homologacja i szkolenia są niezbędne ponieważ w wypadku konfliktu z
    operatorem, powinniśmy w sposób wiarygodny udowodnić mu swoje racje a
    przypadku skrajnym komputer i jego właściciel będą odpowiednio dowodem i
    świadkiem podczas rozprawy sądowej.

  • 33. Data: 2011-03-05 08:08:24
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-03-04 22:01, mk pisze:

> [...]
    > sprawa.Nie mowie tutaj o jakims prowadzeniu akcji informacyjnej na
    > szeroka skale przez operatora, tylko o wyjasnieniu klientowi jak to dziala.

    Klienta nie powinno obchodzić, czy sąsiad jest podłączony czy nie. Ani
    ilu obok sąsiadów jest klientem operatora - takie podejście mogło być 5
    lat temu w społecznych podziałach dsl-a. Teraz podpisujesz umowe z
    klientem i poważne podejście polega na powiedzenie klientowi co
    dostanie, za ile, a potem zapewnienie tego. I to ma być tak
    skalkulowane, żeby się opłacało. Nie ma tu miejsca ani na sąsiadów ani
    na edukację.

    wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

  • 34. Data: 2011-03-05 11:31:14
    Od: entliczek <p...@z...guziczek.pl>

    W dniu 2011-03-05 09:08, crazy bejbi pisze:
> [...]
    > dostanie, za ile, a potem zapewnienie tego. I to ma być tak
    > skalkulowane, żeby się opłacało. Nie ma tu miejsca ani na sąsiadów ani

    No cóż. "Mogę zaoferować łącze do 1Gb/s w dowolnym miejscu w Polsce." A
    później taki kowalski przychodzi i myśli, że będzie miał 1Gb/s gdzieś
    daleko w Bieszczadach, ale że w umowie jest do 1Gb/s to naprawdę ma
    tylko 10kb/s z porywami do 20kb/s.

    O takie sytuacje się rozchodzi a nie o sytuacje, w których rzeczywiście
    operator ma przeciążoną sieć szkieletową jak nigdy i abonent nie może
    wysycić łącza.

    Jeśli oferujesz abonentowi internet z prędkością do 50Mb/s chociaż
    wiesz, że nigdy tej prędkości (nawet w Twojej sieci) nie będzie mógł
    osiągnąć to jest to bądź co bądź oszustwo.

    --
    Pozdrawiam,
    entliczek

  • 35. Data: 2011-03-05 11:37:59
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-03-05 12:31, entliczek pisze:

> [...]
    > później taki kowalski przychodzi i myśli, że będzie miał 1Gb/s gdzieś
    > daleko w Bieszczadach, ale że w umowie jest do 1Gb/s to naprawdę ma

    To JEST oszustwo. Może ja jestem jakiś dziwny, ale jak podłączamy
    klientów na przepustowości DO 10Mbps to zakładam, że przez 90% czasu
    będą mieli prawie lub dokładnie 10Mbps. I to jest uczciwe. Jeżeli
    podłączasz kogoś do 1Gbps to pokaż mu chociaż raz, że to jest osiągalne.
    Jak dla mnie powinno być osiągalne przez MINIMUM 50% czasu.

    I edukacja nie ma tu nic do rzeczy. Co to niby za "edukowanie" klienta
    jak mu przekazujesz: "masz do 1Gbps to oznacza, że właśnie
    zalegalizowaliśmy oszustwo, bo tego 1Gbps to nigdy nie zobaczysz, ale
    słówko DO oznacza, że może ci działać 1Kbps i nadal nie będziesz miał
    podstaw do reklamacji, ale spróbuj nam nie zapłacić to trafiasz do
    sądu". To nie edukacja - to próba niby zalegalizowania oszustwa.

    Wojtek

  • 36. Data: 2011-03-05 18:33:11
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Fri, 04 Mar 2011 14:28:44 -0500, mk napisał(a):
    /.../
    > Ale tu tez jest rola operatora zeby wytlumaczyc klientowi co kupuje i
    > jak. Jesli bedzie wiedzial jak to dziala to nie bedzie sie dawal
    > oszukiwac.

    Operator ma świadczyć a nie tłumaczyć. Konsulting kosztuje i to sporo.

  • 37. Data: 2011-03-05 18:34:18
    Od: "dzanus" <d...@p...onet.pl>

    > Prosta sprawa, kupujesz hurtowo łącze np. od TPSA 500Mbit, to raczej nikt
    > Ciebie nie oszukuje w tym co kupujesz co do volumenu przynajmniej.
    > Dlaczego więc oszukuje się Kowalskiego ? Pewnie ktoś powie, że mało
    > płaci, ale to nie usprawiedliwia wciskania mu czegoś, czego nigdy jego
    > oczy nie uświadczą. Niech wie, że co płaci i dostaje to za co płaci.

    Pomyślę identycznie jak Ty. Skoro płacę za autostradę i mam czym jechać 140
    km/h to jak pojadę 1/30 fragment tego odcinka z prędkością mniejszą niż 90%
    to nie muszę płacić. Pragnę podkreslić, że skoro mam zapłacić te powiedzmy
    10PLN to nie interesuje mnie deszcz, snieg, noc, zakrety oraz wypadki lub
    też anemiczni użytkownicy tej autostrady. Druga sprawa jak w kontakcie
    czesto mam 210V lub mniej to też nie muszę za to płacić? Ludzie co tu
    regulować? Polacy to taki naród, że zawsze będzie kombinował i nie zdziwił
    bym się gdyby na 2 dni przed zapłatą za fakturę nie rzucili się ostro do
    testowania. Mocno wątpie aby którykolwiek z operatorów był w stanie sprostać
    takim wysokim wymaganią jakie chce nałożyć MI. Pamiętajmy o tym, że gorszy
    jeden niezadowolony klient niż setka zadowolonych. Rynek się wyreguluje sam,
    ludzie już najedli się internetów z GSM-ów i uryniastych operatorów wiedzą
    jak to "działa" rok dwa nauczeni błędem pójdą tam gdzie będzie działać
    dobrze. Chory pomysł z chorego ministerstwa dróg zrobić nie umieją to się
    wzieli za internet.... efekt.... dramat.

    > --
    > Pozdrawiam,
    > Łukasz Jagiełło

    Pozdrawiam
    Łukasz Janus

  • 38. Data: 2011-03-05 19:15:42
    Od: Gorbush <g...@y...pl>

    Twoje porównanie do autostrad nie jest precyzyjne, albo nie znasz
    szczegółów opracowywanej ustawy. Ma ona bronić użytkowników przed
    zakupem usługi, której operator nie jest w stanie świadczyć. Założenie
    jest, iż 90% przepustowości zapisanej w umowie ma być dostępne przez
    12 godzin dziennie. Jak spojrzysz na wykresy wolumenu ruchu
    przykładowo w PLIX'ie to zobaczysz, że waha się on od około 18 do 120
    Gb/s. Ale już przez 12 godzin na dobę jest niższy niż 70-80 Gb.s (no
    może za wyjątkiem weekendów, gdzie granica ta wzrasta do 90 Gb/s).
    Czyli jak widać ISP spokojnie może stosować overbooking i w godzinach
    szczytu wysycić łącze w 100%, aby tylko nie przekroczyć tych 20-40%
    niedoboru.

    Wracając do autostrad to powyższą ustawę można porównać do jazdy
    przynajmniej w godzinach 23-11 z pełną prędkością a w godzinach
    szczytu jazdę w kolumnie pojazdów. Ale stanie w korkach przez ponad 12
    godzin nie wchodzi w grę.

    Zresztą moim zdaniem to taka ustawa ma na celu standaryzowanie ofert
    operatorów, gdyż teraz często zdarza się, że 10Mbps, 10 Mbps nierówne :
    (. Jak podpisałeś wieloletnią umową to musisz się męczyć i liczyć na
    łaskę operatora. Do tego często niższe prędkości kosztują niewiele
    mniej a ich użytkownicy, których jest najwięcej, nie odczuwają tak
    dotkliwie spadków prędkości.

  • 39. Data: 2011-03-05 20:01:27
    Od: "xarafaxz@[TNIJTA]gmail.com" <xarafaxz@_TNIJTA_gmail.com>

    Gorbush wrote:

> [...]
    > Czyli jak widać ISP spokojnie może stosować overbooking i w godzinach
    > szczytu wysycić łącze w 100%, aby tylko nie przekroczyć tych 20-40%

    Zgadza się i jest to słuszne, ale rozbija się o wytłumaczenie tego
    użyszkodnikowi. Ja korzystam tu i teraz a nie za 2 godziny. Mam o godzinie 2
    w nocy testy robić ? Poza tym płace rządam, płace rządam... ile razy jeszcze
    mam powtórzyć.

    Oprócz tego pomiar przez 24 h może powodować "problemy techniczne". Załóżmy
    że UKE udostępnia program który co 15 minut dokonuje chociażby 15
    sekundowego "pomiaru". Jak jego działanie odczuje sieć ?

  • 40. Data: 2011-03-05 20:49:46
    Od: "Jacek P." <j...@g...com>

    W dniu 2011-03-05 21:01, xarafaxz@[TNIJTA]gmail.com pisze:
    > Poza tym płace rządam, płace rządam... ile razy jeszcze
    > mam powtórzyć.

    Tyle razy, aż napiszesz bez błędów...

    --
    jp