  • 11. Data: 2022-02-15 09:27:16
    Temat: Re: TOSLINK - czym ciąć światłowód?
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    W dniu 2022-02-14 o 13:58, Rutkowski, Jacek pisze:

    > Masz złącza do tego światłowodu?
    > Są małe obcinaczki po parę groszy do nich.
    > Chociaż 1,5 m gotowy przewód za 7,6zł:
    > https://allegro.pl/oferta/kabel-optyczny-1-5m-audio-
    wtyki-toslink-swiatlowod-11816656319

    > Opłaca Ci się bawić?
    > Chyba że masz ze 20m i chcesz pociąć po 0,5m?
    >
    > Jeśli masz złącza to obcinaczkę mogę Ci gratis odstąpić.

    a podeślesz jakiś link do tych obcinaczek?

    Ja potrzebuję odcinki 15-20cm a obcinanie nożykiem do tapet nie przynosi
    dobrych efektów. Oryginale mają gładkie prawie lustrzane powierzchnię
    zaś po obróbce nożem do tapet nie wygląda to już tak ładnie i czasem nie
    działa to dobrze (po wymianie na fabryczny światłowód transmisja powraca).

  • 12. Data: 2022-02-15 23:33:09
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    On 15.02.2022 09:27, DaNsOuNd wrote:

> [...]
    > działa to dobrze (po wymianie na fabryczny światłowód transmisja powraca).

    Z tym będzie gorzej. W firmie wykorzystujemy czujniki optyczne
    z światłowodami plastikowymi fi 1mm i do każdego czujnika
    odcinka światłowodu dokładana jest gilotynka uniwersalna
    1 i 2mm średnicy. Mam ich kilka w szufladzie więc szybciej
    mogę wysłać niż dać namiary w necie.

    Jak bardzo Ci zależy postaram się znaleść jakieś oznaczenie gilotynki.
    --
    pzdr, j.r.

  • 13. Data: 2022-02-22 09:39:33
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    W dniu 2022-02-15 o 23:33, Rutkowski, Jacek pisze:

> [...]
    > mogę wysłać niż dać namiary w necie.
    >
    > Jak bardzo Ci zależy postaram się znaleść jakieś oznaczenie gilotynki.

    napisałem na priv

  • 14. Data: 2022-02-22 14:09:30
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 14.02.2022 o 10:36, DaNsOuNd pisze:

> [...]
    >
    > czym/jak skrócić światłowód TOSLINK? Potrzebuję dorobić krótkie odcinki.
    > Jakim narzędziem to ciąć? Jak się to robi?

    Zawsze to ucinałem czymkolwiek, nożem, obcinaczkami, nożyczkami. No ale
    to było do urządzeń co gadały na prędkościach rzędu 9600, z diodami
    nadawczymi pracującymi w świetle widzialnym - jak było widać że końcówka
    świeci na czerwono to znaczyło że na pewno będzie działać ;)
    Na produkcji żeby to robić "lepiej" mieli jeszcze przyrząd do
    szlifowania czoła włókna, taka gruba metalowa tulejka żeby trzymać
    końcówkę prostopadle do stołu na którym się kładło papier ścierny.

    Jakub Rakus