    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Fri, 3 Dec 2021 18:06:15 -0800 (PST)
    Subject: Re: Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 4 grudnia 2021 o 01:03:47 UTC+1 Marcin Debowski napisał(a):
    > https://youtu.be/035DOWfo2Xs
    > Tak mi się nawineło podczas oglądania historycznych filmów z paru miast.
    > W sumie nie spodziewałęm się, że tyle z tym pierniczenia.
    > Dodatkowa atrakcja - rozcieranie azbestu w dłoni.
    >
    > --
    > Marcin
    To wyobraź sobie, jeśli masz odpowiednią podstawową wiedzę o spawaniu, ile
    pierdolenia by było jak by zamiast łączenia szyn jak na filmie trzeba by je pospawać.
    Na innym filmie pokazane jak dzisiaj dokładnie ta samą metodą łączą szyny tramwajowe.
    Co do azbestu. Powszechna wiedza jest taka że azbest wywołuje raka płuc. I jest to
    prawda z tym że nie każdy azbest wywołuje raka płuc. Muszą być spełnione pewne
    warunki żeby tak się stało. Mało kto wie, ja akurat wiem, że azbest wykorzystywany
    był i pewno dalej jest do produkcji masek przeciwpyłowych dla górnictwa, masek pgaz.