  • Data: 2021-10-15 13:59:57
    Temat: Re: Transformator centralowy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello J.F,

    Friday, October 15, 2021, 1:18:38 PM, you wrote:

> [...]

    Nie wiem, kto to Lewiński ale dlamnie to jest 625 W i 1.8 zw/V. Ale je
    się chyba na transformatorach nie znam, liczac je od ponad 40 lat...

    VA a nie W. To jest moc pozorna a nie czynna. Obawiam się, że miernik
    jest albo popsuty albo niepoprawnie podłączony.

    Dokładność pomiaru level master...

    > Jak na bieg jałowy, to strasznie duzy prad.

    Taki się zdarza w gównianych transformatorach.

    > Na pewno miernik dobry?
    > A moze wariuje w poblizu transformatora?
    > Na biegu jalowym bedzie duze przesuniecie fazy, i moc bierna a nie
    > czynna. No ale licznik szybko zasuwa ... tyle, ze 1.5kW to bylby
    > niezly piecyk.

    Dlatego, że to nie moc czynna.

    > Moze to 68mA ?

    Przy takim transformatorze? Ale rzeczywiście jest o wiele za dużo.

    1.3 zw/V - odważnie. Może to rdzeń zwijany? Bo mamy prawie 1.3
    tesli...

    > Jesli srodkowa kolumna rdzenia ma 5x5cm, to istotnie jakies 400-600VA
    > trafo moze miec. Boczna kolumna powinna miec polowe szerokosci
    > srodkowej, a zmierzyc latwiej.
    > Tylko jesli ma duzo uzwojen, to moze byc kwestia odpowiednich polaczen
    > lub wyboru.
    > No i faktycznie zwarcie moze jakies miec.

    Tej mocy transformator przy zwarciu międzyzwojowym wywalałby
    bezpieczniki.

    --
    Best regards,
    RoMan