    From: Paweł <p...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wideo Domofon jakie przewody ? (80m)
    Date: Sun, 22 Feb 2009 08:21:09 +0100

    > Od instalatora dowiedziałem się że aby to chodziło bez zakłóceń
    > przy 80ciu metrach to MUSI być LINKA przynajmniej 1.0mm2
    > a drut to się nie nadaje

    Takie określenia jak linka i skrętka oznaczają coś zupełnie innego.
    W tym przypadki zapewne chodziło o skrętkę. Skrętka to para izolowanych
    przewodów (dwa przewody) skręconych ze sobą. Kable mogą się składać z
    jednej lub więcej takich par. Właściwości falowe takiej skrętki są
    całkowicie inne niż dwóch przewodów idących obok siebie.
    Linka natomiast to wiele cienkich drutów bez izolacji skręconych ze
    sobą. Robi się tak aby przewód był elastyczny.
    Tak więc powinieneś zastosować skrętkę o przekroju podanym przez
    instalatora. To czy skrętka będzie się składała z drutów czy z linek z
    elektrycznego punktu widzenia nie ma znaczenia.

    Paweł