  • Data: 2021-08-28 22:06:07
    Temat: Re: Wtargnięcie jednak jest możliwe!
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.08.2021 o 20:32, Shrek pisze:

    > No taki lajf. Napisz że piszy zmierzający do przejścia ma pierwszeństow
    > to zacznie się "kim jesteśmy, dokąd zmierzamy?"

    Jeżeli głównym celem jest pierwszeństwo pieszego to da się je zapisać w odpowiedni
    sposób
    ale powoduje to paraliż komunikacji.

    Np. w przypadku zapisu 'pieszy zawsze, bez względu na okoliczności ma pierwszeństwo
    na
    przejściu" pole do dyskusji zostaje ograniczone do przypadków skrajnie nietypowych
    jak
    wychodzący ze studzienki pracownik wodociągów i kanalizacji czy lądujący tam
    spadochroniarz, rozwiązując 99,99% niejasności.

    Powoduje też że w okolicy przejść prędkość pojazdów kierowanych przez normalnych
    kierowców
    spada do kilku km\h - jak na wysokich progach, co ma swoje konsekwencje w
    przepustowości.

    Ja osobiście nie zdecydowałbym się przejechać przez większość znanych (a tym bardziej

    nieznanych) przejść szybciej niż 10 km/h gdybym niezależnie od okoliczności był w
    pełni
    odpowiedzialny za KAŻDY pomysł pieszego, w tym celowe rzucenie się pod koła z za
    przeszkody ograniczającej widoczność. I pewnie tak samo zachowali by się wszyscy
    kierowcy
    posiadający wyobraźnię.

    Intencja ustawodawcy była jednak inna, w powyższej sytuacji obie strony nie zachowały
    się
    tak jak powinny, efektem jest kolizja w której - moim subiektywnym zdaniem - kierowca

    ponosi 1/3 a piesza 2/3 winy. I oczywiście mogę się mylić bo nie znam prędkości i
    stanu
    technicznego pojazdu, trzeźwości uczestników, etc.