  • Data: 2011-04-19 09:56:48
    Temat: Re: Wywłaszczenie....
    Od: "Zboj" <z...@m...dot.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wyjątkiem jest infrastruktura budynkowa, która stanowi tzw. wąskie
    gardlo i art. 30 megaustawy umozliwia korzystanie z cudzej pasywnej
    infrastruktury budynkowej (pasywnej czyli kanalizacji lub ciemnego
    włokna, a nie BSA i WLR). Ale z art. 30 sami też możecie korzystać.

    Tylko bez określenia zasad korzystania z niej - ta możliwość to w praktyce
    fikcja. Nie raz już rozmawialiśmy o tym, że większość spraw rozbija się o
    brak rynku usług międzyoperatorskich. Obecnie bowiem jest ramówka na część
    usług TPSA i... Dziki Zachód reszty. Podawałem swego czasu m.in. przykład
    PKP Nieruchomości - 100 zł za 1 mb kabla w budynku. Dla łącznika 80 mb
    oczekiwana opłata - 8000 zł / m-c. Wszystko zgodnie z ich cennikiem. I tak,
    pisząc mb mam na myśli metry bieżące. C mi po świadomości istnienia
    infrastruktury, jeśli zasady dostępu do niej nie są zdefiniowane.

    Wiem, ten kij ma dwa końce. Ale nie można opowiadać, że raporty pomogą
    operatorom w inwestycjach i wiedzy o tym, co mogą dzierżawić, zamiast
    budować/dublować własną, nie projektując przy tym choćby ramowych rozwiązań
    dot. sposobu (i bezpieczeństwa) dostępu do informacji o infrastrukturze
    podmiotów konkurencyjnych oraz zasad (np. zajętość/rezerwacja na własne
    potrzeby) i jakichś stawek będących punktem odniesienia - choćby w ramówce
    TP. Bez tych ram rysujących choćby szkic rynku międzyoperatorskiego,
    inwentaryzacja nakarmi tylko serwery urzędnicze i będzie bazą do kilku prac
    naukowych, artykułów i raportów.

    Pozdrawiam

    Piotr Marciniak (ISP/KIKE)