  • Data: 2020-10-21 12:44:25
    Temat: Re: ZX Spectrum
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Silver Dream !" napisał w wiadomości grup
    On 20/10/2020 19:43, heby wrote:
> [...]
    > walczyło do końca ...

    >ZTCP problem był taki, że w czasach kiedy w Polsce nie było żadnych
    >komputerów domowych w sprzedaży PeWeX kupił wycofywane Atari 800 w
    >cenie, które Atari się ucieszyła, że znalazła kogoś kto nie tylko to
    >weżmie i pozbawi ich problemu jak z tymi zakopanymi na pustyni
    >kartridżami ale jeszcze coś za to zapłaci, że będzie mógł wziac.

    >Wszyscy zadowoleni a PeWeX za żelazną kurtyną zaczął ten sprzęt
    >sprzedawać w cenach wiemy jakich. W taki sposób polska Atariscena
    >stała się chyba najprężniejsza na świecie.

    Chyba nie calkiem.
    Owszem, to dzieki Pewexowi pojawilo sie Atari w Polsce i to od razu
    jako "najtanszy komputer", z cena 70 czy 78$.
    I jesli mnie skleroza nie myli, to magnetofon za 20$ trzeba bylo
    dokupic - choc pojawily sie amatorskie interfejsy do zwyklych
    magnetofonow.

    Ale model nie byl taki znow "wycofywany", bo potem sie pojawilo 65XE -
    a sprzetowo to prawie to samo, i 130XL - wiec Atari mialo jeszcze
    jakies plany rozwojowe.
    No i oczywiscie Atari ST, ale to inna liga.
    Moze sie ucieszylo, ze Pewex mala marze wzial.

    >Dopiero gdzieś na początku 90-tych Baltona kupiła już w normalnych
    >cenach C64G/C. O jakieś cztery lata później - przepaść czasowa.

    Moze na swiecie wlasnie potanial.

    Chodzi mi jeszcze po glowie Spectrum i Timex - nie bylo w Pewexach ?
    No Elwro 800 ... i gdzies tam jeszcze Amstrad/Schneider, ale to troche
    inna liga.

    A google podpowiada https://faktopedia.pl/525597

    unipolbrit/timex 190kzl w 1986 ... jakies 8 srednich pensji - cena
    "biznesowa".

    J.